بسته‌های تشویقی، رونق ساخت و ساز را به دنبال دارد

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت: با اهداء بسته تشویقی به شهروندان اصفهانی فصل نوینی در رونق ساخت و ساز مسکن آغاز می‌شود.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر اشاره و اظهار کرد: بسته تشویقی پیشنهادی که از روز یکشنبه هفتم مرداد ماه سال‌جاری و برای یک فرصت سه ماهه آغاز شده، فصل نوینی در رونق ساخت و ساز مسکن ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: هدف راهبردی این طرح، ایجاد و تقویت انگیزه‌های تشویقی برای رونق ساخت و ساز مسکن و ورود سرمایه گذاران به این حوزه فعالیت اقتصاد شهری است.

 ‌مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به بندهای سه‌گانه مصوبه جدید و بسته تشویقی ادامه داد: هدف شهرداری اصفهان از تهیه این لایحه و تصویب آن توسط شورای اسلامی شهر اصفهان، ایجاد تحرک در بازار و صنعت ساختمان بود تا از این طریق شهرداری اصفهان وظیفه خود در راستای حمایت و کمک به رونق اقتصادی شهر و کشور را انجام داده باشد.

آخوندی اضافه کرد: شهروندانی که برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری های مناطق مراجعه می‌کنند، در بخش تراکم می‌توانند از بسته تشویقی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امسال بسته تشویقی ساخت و ساز تخصصی‌تر و در نیمه نخست سال در نظر گرفته شد، گفت: در سال جاری دوره بسته تشویقی از زمان تصویب سه ماه در نظر گرفته شده، اما دستورالعمل اجرایی آن را فراهم می‌کنیم تا شهروندان ۹ ماه برای دریافت پروانه فرصت داشته باشند.

آخوندی خاطرنشان کرد: برای تقسیط پرداخت عوارض ساخت و ساز نیز لایحه‌ای به شورای شهر ارایه شده تا انبوه‌سازان در دوره ساخت که پروانه ساختمانی آنها اعتبار دارد، بتوانند پرداخت عوارض را انجام دهند و در ابتدای ساخت و ساز فشار مالی بر آنها وارد نشود.

کد خبر 349578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.