۹۰ درصد عسل خوانسار با کیفیت تولید می‌شود

خولنسار- فرماندار خوانسار گفت: در آزمایشگاه استان و شهرستان مشخص شده است که بیش از ۹۰ درصد عسل خوانسار مرغوب و با کیفیت تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، سیدحسن شفعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ضربتی مبارزه با تولیدکنندگان عسل تقلبی در خوانسار اظهار کرد:۶۰ درصد اقتصاد خوانسار مربوط به صنعت پرورش زنبورداری است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان عسل ۴۵ درصد از آمار اشتغال شهرستان را تشکیل می‌دهند، افزود: اگر به سلامت عسل با کیفیت توجه نشود در آینده بسیاری از تولیدکنندگان بیکار خواهند شد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه فروش عسل تقلبی با برند خوانسار ضربه به اقتصاد این شهرستان زده‌ است، گفت: مدت ها است که شاهد تولید تقلبی عسل در شهرستان هستیم، اما با پیگیری و تلاش عوامل طرح ضربتی و مسئولان فنی این معضل برچیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم با تقلب در تولید عسل به این محصول که برند شهر خوانسار است ضربه زده شود.

شفعتی با بیان اینکه با کیفیت ترین عسل کشور در شهر خوانسار تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار شبکه بهداشت و درمان خوانسار و در آزمایشگاه استان و شهرستان مشخص شد که بیش از ۹۰ درصد عسل خوانسار مرغوب و با کیفیت تولید می‌شود.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: در شهرک صنعتی خوانسار  کارخانه بسته بندی عسل احداث می‌شود و به زودی فرآورده عسل به صورت ارگانیک تولید می‌شود.

وی گفت: اقدامات خوبی در راستای ایجاد برچسب مخصوص استاندار بر روی عسل خوانسار شده است که می تواند راهی برای مقابله با تولید عسل تقلبی با برند خوانسار در سراسر کشور باشد.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه چارچوب حفاظتی برای تولید عسل با کیفیت در خوانسار اجرا شده است، تاکید کرد: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد عسل تقلبی به فروش برساند زیرا سلامت مردم خط قرمز است.

وی گفت: در صورت که در فروشگاه‌ها، عرضه عسل تقلبی کشف و ضبط شود این مراکز پلمپ و با نصب بنر به مردم معرفی خواهند شد.

کد خبر 349544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.