راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب در بندرعباس

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس از راه‌اندازی تصفیه‌خانه MBBR با همکاری آب و فاضلاب، به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز خبر داد.

به گزارش ایمنا، رضا حیدری‌زاده با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب MBBR در پی انعقاد تفاهم‌نامه میان شرکت آب و فاضلاب و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری مورد توافق طرفین قرار گرفته است، اظهار کرد: فاز اول این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز در حال اجرا است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب‌های شهری برای آبیاری فضای سبز مناسب است. ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب MBBR در بوستان الزهرا نصب شده و حفظ و نگهداری آن بر عهده این سازمان است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه به میزان آبدهی ۴۰ متر مکعب در شبانه روز آب جهت آبیاری فضای سبز دست می‌یابیم، تصریح کرد: سیستم تصفیه فاضلاب موسوم به روش MBBR با کیفیت پساب خروجی بسیار عالی و بدون نیاز به کلرزنی، مناسب استفاده در آبیاری فضای سبز است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این روش تأمین آب مورد نیاز، بدون نگرانی‌های زیست محیطی و بهداشتی بوده و علاوه بر کیفیت بسیار متمایز پساب خروجی این روش نسبت به سایر روش‌های تصفیه فاضلاب، فضای اشغالی آن نیز بسیار کمتر از سایر روش‌ها است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به وجود بحران آب در سطح کشور، تغذیه گیاهان از آب بازیافتی تصفیه‌خانه می‌تواند راه حل مناسبی در راستای استفاده بهینه در آب مصرفی عرصه‌های فضای سبز باشد.

کد خبر 349540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.