۱۳ درصد پسماند شهر اصفهان از مبدأ تفکیک می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد پسماند شهر اصفهان از مبدأ تفکیک می‌شود که با افزایش فرهنگسازی‌ها می‌توان این آمار را افزایش داد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در هر شبانه روز حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن پسماند از سطح شهر اصفهان جمع آوری می‌شود که شامل دو بخش پسماند خشک و پسماند تر است.

وی با بیان اینکه هر پسماندی که فسادپذیر باشد، شیرابه تولید کند و بو بدهد جزء پسماندهای تر محسوب می‌شود و هر چیزی غیر از آن پسماندهای خشک است، افزود: شهروندان باید پسماند خشک را جمع آوری و تحویل ایستگاه‌های ثابت و سیار بازیافت دهند تا به چرخه تولید و مصرف مجدد باز گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد پسماند شهر اصفهان از مبدأ تفکیک می‌شود که با افزایش فرهنگسازی‌ها می‌توان این آمار را افزایش داد، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته آمار تفکیک از مبدأ پسماندها در یک شبانه روز بیش از ۲۰ درصد است، بنابراین باید تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود.

وی تاکید کرد: هر چند شهروندان اصفهانی در تفکیک از مبدأ در کشور پیشتاز هستند، اما همچنان با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا به آمار کشورهای پیشرفته برسیم.

دهنوی با بیان اینکه به زودی شهرداری اصفهان یک فرهنگسرا را به مدیریت پسماند اختصاص می‌دهد که کار اصلی آن آموزش و فرهنگسازی است، گفت: سعی داریم زمینه بازدید دانش‌آموزان مدارس از این فرهنگسرا را در طول سال تحصیلی فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری تور بازدید از کارخانه کود آلی در هفته بدون نایلون، افزود: در این برنامه بانوان خانه دار برای نخستین بار از کارخانه پسماند بازدید و در جریان نحوه بازیافت پسماندها قرار گرفتند که این اقدام بسیار اثرگذار بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای جمع آوری پسماندهای خشک نیز سطل‌هایی طراحی و در مدارس و دیگر مکان‌های عمومی توزیع خواهد شد که این اقدام در فرهنگسازی تفکیک از مبدأ پسماندها بسیار تأثیرگذار است.

کد خبر 349513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.