ارسال بیش از ۶ هزار فرآورده خونی از شهرضا به مرکز استان

شهرضا – رییس سازمان انتقال خون شهرضا گفت: در یک سال گذشته شش هزار و ۵۸۶ فراورده خونی از مرکز انتقال خون جنوب استان به مرکزیت شهرضا، به اصفهان منتقل شده که در این شهرستان و سایر شهرستان‌های استان مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدرضا شعاعی عصر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت خون و فرآورده‌های خونی در سلامت افراد، اظهار کرد: خون یک منبع ارزشمند انسانی است و باید تجویز آن بر مبنای استانداردهای جهانی باشد.

وی با بیان اینکه در کشور ما هر سه ثانیه به خون و فرآورده های آن نیاز است، تصریح کرد: برای تهیه فراورده‌های خونی و خون مورد نیاز بیماران، هزینه‌ها و تلاش‌های زیادی انجام می‌شود، به همین دلیل یکی از ارزشمندترین نیازهای حوزه بهداشت و درمان در اختیار سازمان انتقال خون قرار دارد.

رییس سازمان انتقال خون شهرضا نوزادان را یکی از مهم ترین مصرف‌کنندگان خون و فراورده‌های خونی دانست و افزود: تزریق خون و محصولات آن از بخش‌های اساسی مراقبت از نوزادان بیمار و نارس است.

شعاعی اظهار کرد: در یک سال گذشته هفت هزار و ۸۷۹ نفر به مرکز انتقال خون شهرستان شهرضا مراجعه کرده‌اند که از پنج هزار و ۷۰۲ نفر خونگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۹۲ نفر از اهدا کنندگان خون از بانوان بوده‌اند، اظهار کرد: سه هزار و ۶۵۲ نفر از اهدا کنندگان مستمر خون بوده‌اند که در طول سال و ایام مختلف به این منظور مراجعه کرده اند، این در حالی است که ۶۶۳ نفر نیز برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کردند.

رییس سازمان انتقال خون شهرضا با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۷۲ فراورده خونی در شهرستان تهیه شده است، تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و ۹۵۵ فراورده به بیمارستان‌های شهرضا و دهاقان و سمیرم و شش هزار و ۵۸۶ فراورده به اصفهان و از آنجا به سایر شهرستان‌های استان منتقل شده است.

کد خبر 349460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.