انسجام امروز تنها نسخه شفابخش جامعه است

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است نیروها و ارکان مختلف نظام و مردم با یکدیگر متحد باشند، فرصت انتقام و تخریب نیست زیرا دشمن از همین مسئله به نفع خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه رسمی پس از انقلاب در پنجم مردادماه ۱۳۵۸ و به امامت آیت‌الله طالقانی، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰۰ کرسی خطابه و اقامه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است که به فرماندهی امام جمعه در هر شهرستان تشکیل می‌شود.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه کمک کردن به نماز جمعه به معنای یاری مؤمنان و افراد باتقوا است، تأکید کرد: حضور در نماز جمعه برای همه افراد جامعه، به ویژه مدیران جامعه فریضه‌ واجب است.

یعقوبی اظهار کرد: نماز جمعه، نمایش اقتدار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی است که موجودیت آن را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به خدمات پایگاه‌های اقامه نماز جمعه در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: در زمان جنگ بسیاری از رزمندگان از پایگاه‌های نماز جمعه به جبهه اعزام می شدند و مردم کمک‌های خود را از این طریق به رزمندگان می‌رساندند.

امام جمعه شهرضا شهدای محراب را نمونه اثرگذاری پایگاه‌های نماز جمعه دانست و افزود: اگر این نهاد دینی و سیاسی اثرگذار نبود، دشمنان انقلاب ائمه جمعه را هدف اقدامات تروریستی قرار نمی‌دادند.

یعقوبی نماز جمعه را نهادی امیدبخش برای مردم دانست و اضافه کرد: مردمی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند نیز مشکلات اقتصادی زیادی دارند، اما ترجیح می‌دهند نهاد ولایت و رهبری جامعه را یاری کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت در جامعه، اظهار کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است نیروها و ارکان مختلف نظام و مردم با همدیگر متحد باشند، فرصت انتقام و تخریب نیست زیرا دشمن از همین مسئله به نفع خود استفاده می‌کند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: دشمنان انقلاب به رهبری آمریکای جنایتکار با همه توان اقتصادی و تبلیغاتی خود به صحنه آمده‌اند تا انقلاب و مردم را نابود کنند، در این شرایط انسجام همگانی تنها نسخه شفابخشی است که می‌تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان و برخواهان وارد کند.

یعقوبی با اشاره به برگزاری مناسک حج، گفت: افرادی نادان، بی‌اطلاع و بی‌تقوا که حاضر هستند برای رسیدن به اهداف شوم خود به همه مقدسات پشت پا بزنند، با ایراد شبهات سعی می‌کنند در اراده مؤمنان برای حضور در مناسک حج خلل وارد کنند.

وی با بیان اینکه حج از دستورات الهی و غیرقابل تعطیل و تغییر است، تأکید کرد: تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و نماینده ایشان در سازمان حج، جایگاه ویژه‌ ایران اسلامی و حج‌گذاران ایرانی را نشان داده است.

کد خبر 349459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.