بخشی از فعالیت ادارات و نهادهای خدمات رسان در روستاها متمرکز شود

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در شهرستان در سال گذشته دو هزار و ۶۸۰ نفر و در چهارماه نخست امسال ۳۷۳ نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌ نژاد امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، تصریح کرد: آمریکا بیش از گذشته خوی استکباری خود را نشان داده است و با همه توان به مبارزه با انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن پرداخته است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تجزیه کشور و از بین بردن تمامیت ارضی ایران هستند، اظهار کرد: فضاسازی انجام شده برای تخریب دولت‌ها، مقدمه‌ای برای دستیابی به اهداف دشمنان بوده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دولت، نظام و مردم به هم پیوند خورده اند، تأکید کرد: باید هفته دولت امسال بسیار باشکوه برگزار شود تا به این وسیله به دشمنان نظام نشان دهیم، هرگز به اهداف شوم خود نمی‌رسند.

رفیعی نژاد با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم درخصوص اقدامات انجام شده، گفت: هراندازه تاکنون سکوت کردیم، دشمنان با استفاده از فضای تبلیغاتی ایجاد شده علیه نظام شایعه پراکنی کردند.

وی روستاییان را سرمایه‌های اصلی کشور برشمرد و افزود: همه ادارات و نهادهای خدمات رسان، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باید بخشی از فعالیت‌های خود را در روستاها متمرکز کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به درپیش بودن سالروز واقعه کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، اظهار کرد: تاریخچه عملکرد امریکا ثابت کرده است که رهبران این کشور قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانیم آن‌ها را به عنوان دوست برگزینیم.

رفیعی نژاد با بیان اینکه مدیران باید بیانی صادقانه و دیدگاهی واقع بینانه داشته باشند، تأکید کرد: اقدامات زیادی در خدمت رسانی به مردم انجام شده که باید به مردم گزارش داده شود.

وی با اشاره به درپیش بودن روز خبرنگار، تصریح کرد: مدیران ادارات از این فرصت برای برگزاری نشست‌های خبری، مصاحبه‌های مطبوعاتی و تجلیل از فعالان حوزه مطبوعات و اطلاع رسانی استفاده کنند.

فرماندار شهرضا همچنین با بیان اینکه میزان اعتبارات مشاغل خانگی شهرضا ۱۴ میلیارد است، گفت: این تسهیلات در دو بخش مشاغل مستقل و مشاغل پشتیبان به متقاضیان واگذار می‌شود.

رفیعی نژاد در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴۲ درصد اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان جذب شده است، اظهار کرد: در زمینه مشاغل مستقل ۷۳ طرح اشتغالزایی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال و در زمینه مشاغل پشتیبان ۱۷ طرح به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان تا پایان سال مالی گذشته ۴۰۴۷ نفر بوده است، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در شهرستان در سال گذشته ۲۶۸۰ نفر و در چهارماه نخست امسال ۳۷۳ نفر بوده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ۹۰ طرح اشتغال فراگیر از شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده است، اظهار کرد: اعتبارات شهرستان در این بخش ۵۵۵ میلیارد ریال است، اما طرح‌های معرفی شده به ارزش ۹۰۲ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال بوده است.

رفیعی نژاد با اشاره به اعتبارات این شهرستان در زمینه ایجاد و توسعه مشاغل روستایی، گفت: ثبت نام اولیه برای دریافت این تسهیلات ۲۴۱ نفر بوده است که پرونده ۵۸ نفر از این افراد در دست بررسی است و ۹ نفر نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اعتبارات شهرستان در بخش مشاغل روستایی ۲۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: آورده بانکی در این زمینه نیز ۲۵ میلیارد ریال بوده است، این در حالی است که ارزش ریالی طرح‌های معرفی شده ۴۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون بوده است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان، اظهار کرد:تعداد ۷۲۵ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۹۷ واحد پذیرنده برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند، اما تنها ۳۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

کد خبر 349457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.