۲۱۲ نفر در اصفهان با بودجه دانمارک تحصیل می‌کنند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امسال ۲۱۲ نفر از اتباع خارجی استان اصفهان با هزینه سازمان ملل که امسال از سوی کشور دانمارک پرداخت می‌شود، تحصیل می‌کنند، گفت: هزینه برای هر یک از این سوادآموزان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بهمن امیدقایمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هشت هزار و ۳۳۳ فر در سوادآموزی استان اصفهان تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: از این تعداد حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، افزود: در حال حاضر ۲۰ تا ۳۵ ساله‌ها بیشترین مخاطبان نهضت سوادآموزی استان اصفهان هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه نهضت سواد آموزی در سه قالب دوره تحکیم و انتقال، کمیساریا و بی آر سی ( سوادآموزان تحت پوشش سازمان ملل) به سواد آموزان آموزش می‌دهد، افزود: هزینه تحصیل هر فرد در نهضت بین ۶۳۰ تا ۸۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود که همه این هزینه توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال ۲۱۲ نفر از اتباع استان اصفهان با هزینه سازمان ملل که امسال از سوی کشور دانمارک پرداخت می‌شود تحصیل می‌کنند، گفت: هزینه برای هر یک از این سوادآموزان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

امیدقایمی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی مدرسه ندارد، افزود: همه اقدامات این بخش برون سپار شده است در حال حاضر ۱۲ مرکز یادگیری محلی در استان فعال است که علاوه بر خواندن و نوشتن آموزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی را نیز دریافت می‌کنند.

۴۰۰ کودک کار تحت پوشش خدمات آموزشی قرار گرفت

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰ کودک کار تحت پوشش خدمات آموزشی نهضت سواد آموزی استان اصفهان قرار گرفته‌اند، گفت: جامعه هدف تعریف شده برای سال جاری ۲۰۰ کودک کار است که امکان افزایش این آمار نیز وجود دارد که بیشتر در بازه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه فلاورجان، سمیرم و فریدن به ترتیب دارای بیشترین بی سواد در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: بر این اساس سه مرکز یادگیری محلی را در فلاورجان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ازسوادآموزان استان اصفهان در امتحانات قبول می‌شوند، گفت: هر ساله ۲۰ درصد از سواد آموزان به دلایل مختلف ترک تحصیل می‌کنند که این امر عادی است.

کد خبر 349434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.