۶۰ سفیر ایران به کمیسیون امنیت ملی دعوت شده اند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دعوت ۶۰ سفیر جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف به این کمیسیون خبر داد و گفت: روابط ایران با کشورها در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایمنا، «حشمت الله فلاحت پیشه»  گفت: سفیران ایران در کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، ونزوئلا قرار است در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون حضور یابند.

وی ادامه داد: همچنین مناسبات ایران با نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس با حضور سفیران ایران در این کشورها در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از حضور سفیران ایران در کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان در جلسه عصر سه شنبه این کمیسیون خبر داد.هفته پیش نیز تعدادی از سفیران ایران در کشورهای مختلف در جلسه این کمیسیون شرکت کردند.

وی در ادامه درباره گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه درباره اجرای برجام گفت: این گزارش تا حدی با گزارش‌های گذشته متفاوت است؛ مقداری سوال جدی باقی مانده که این گزارش به آن پاسخ نداده است. سرنوشت حدود ۵۰ موافقت نامه تجاری، اقتصادی و فناوری از جمله مواردی است که در گزارش های قبلی به آن اشاره شده است.

وی که در گفت و گو با ایرنا سخن می گفت، افزود: همچنین سوالات و ابهاماتی در این گزارش در مورد موضوع ۱۹۰ هزار سو سوخت هسته ای وجود دارد، با توجه به این که قرار است هیئتی از این کمیسیون از مراکز و کارخانجات تاسیسات هسته ای بازدید کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ملاقات های وزیر امور خارجه و مسئولین ایرانی با مقامات کشورهای خارجی درباره اجرای برجام اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داشتیم در این گزارش اثرات خروج آمریکا از برجام و تاثیر تنفس مصنوعی اتحادیه اروپا تحت عنوان بسته پیشنهادی به صورت قابل محاسبه بیان شود.

فلاحت پیشه تاکید کرد: با توجه به موارد مزبور، قرار است در هفته آینده جلسه استماعی با حضور مسئولین وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شود و امیدواریم وزیر امور خارجه و معاونان وی در این جلسه شرکت کنند.

کد خبر 349430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.