روابط خوب با همسایگان به خنثی سازی تحریم‌ها کمک می کند

مدیرکل امور راهبردی وزارت امور خارجه گفت: تا روابط ایران با آمریکا به شکل کنونی است، تحریم‌ها عامل فشار مهمی به حساب می آید؛ بنابراین باید اقتصاد ایران در سطح کلان طوری برنامه ریزی شود که بتواند در برابر تحریم‌ها مقاومت کند.

مصطفی ترک زهرانی در رابطه با تحریم‌های جدید آمریکا و رویکرد صحیح ایران در قبال آنها به خبرنگار ایمنا گفت: آمریکا تحریم‌ها را طوری برنامه ریزی کرده است که شرکت های بزرگ هم ناچار شوند بین تعامل با آمریکا و یا ایران یکی را انتخاب کنند.

زهرانی تأکید کرد: طبیعی است که حجم اقتصاد این شرکتها به میزان زیادی به آمریکا وابسته است؛ یک نمونه این امر کارخانه مرسدس بنز آلمان است که صادرات محصولش از داخل آمریکا یعنی آن چیزی که در آمریکا تولید می کند،  از تمام اتومبیل هایی که خود آمریکا تولید می کند بیشتر است و این نشان می دهد که  اقتصادهای آن‌ها چقدر به هم گره خورده است.

این استاد روابط بین الملل خاطر نشان کرد: البته شرکت‌ها و بانک‌های کوچک می توانند کارشان را در ایران ادامه دهند و در حال حاضر نیز تقریباً مثبت هستند؛ اما شرکت های بزرگ برای کار با ایران مشکل خواهند داشت.

مدیرکل امور راهبردی وزارت امور خارجه تأکید کرد: تا روابط ایران با آمریکا به شکل کنونی است، تحریم ها عامل فشار مهمی به حساب می آید؛ بنابراین باید اقتصاد ایران در سطح کلان طوری برنامه ریزی شود که بتواند در برابر تحریم‌های آن‌ها مقاومت کند.

در شرایط تحریم، رابطه مردم و نظام بسیار تعیین کننده است

زهرانی تأکید کرد: در موقعیت کنونی اقتصاد مقاومتی باید یک الگوی اساسی برای کشور ما باشد، برای خنثی کردن تحریم‌ها، اتکا به پتانسیل‌ها و امکانات داخلی و روابط خوب با همسایگان بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهم دیگر، تقویت مدیریت در داخل و رابطه خوب و صمیمی بین مردم و دولت است؛ البته منظور از دولت کل نظام اسلامی است.

مدیرکل امور راهبردی وزارت امور خارجه تأکید کرد: نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که در چنین موقعیت‌های دشواری با نظام همراهی کنند، اما به حداقل خواسته‌های آنها بی توجهی کنیم، می خواهم بگویم نظر مردم موضوع بسیار مهمی است.

زهرانی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی همه باید به یک چیز فکرکنیم؛ آن هم «کشور ایران» است؛ یعنی خطری که دشمن برای ما درست می کند صرفاً متوجه حکومت اسلامی نیست، بلکه خطر متوجه کل کشور است.

وی افزود: بنابراین همه آحاد مردم باید به فکر چیزی به نام کشور ایران باشند؛ به خصوص که الان آن کشورهایی که پشت تحریم‌ها و اعمال فشار بر ایران قرار دارند، آن هایی هستند که برنامه مرتب کاریشان ضربه زدن به ایران است.

زهرانی خاطر نشان کرد: بنابراین در مقطع کنونی پیش از هر چیز  اتحاد و و حدت مهم است تا نگذاریم گزندی به کشور ایران برسد.

کد خبر 349422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.