۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
شاخص UV در اصفهان رو به کاهش است

رییس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان اصفهان گفت: شاخص UV در اصفهان با توجه به افزایش ابر و گرد و غبار رو به کاهش است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز شاخص UV در اصفهان بر روی عدد ۱۰ قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به افزایش ابر در برخی مناطق اصفهان پیش‌بینی می‌شود که این شاخص از امروز روند کاهشی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی شهروندان نباید در طولانی مدت و بیشتر از ۱۵ دقیقه زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند، افزود: در این شرایط کسانی که شغلی در محوطه آزاد دارند هر چند در سایه باشند نیز باید از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالای ۶۰ استفاده کنند چرا که سایه هم می‌تواند این اشعه را به پوست انتقال دهد.

استفاده از پوشش تابستانی را برای خروج از فضای بسته برای همه شهروندان در بین ساعت ۱۰ تا ۱۷ ضروری دانست و ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت پوستی هستند باید در این شرایط برای خروج از منزل از کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۹۰ استفاده کنند.

رییس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان اصفهان افزود: کارمندان و کسانی که در فضای بسته نیز فعالیت دارند باید از کرم ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ استفاده کنند.

کد خبر 349419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.