۶۵۰۰ پرونده سالانه در دادگستری تیران و کرون رسیدگی می شود

تیران-رییس دادگستری شهرستان تیران و کرون گفت: سالیانه شش هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در دادسرا و محاکم قضایی شهرستان تیران و کرون رسیدگی می شود.

مجید قربانی، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، با اشاره به بررسی پرونده های قضایی این شهرستان اظهار کرد: سالیانه شش هزار و ۵۰۰ پرونده قضایی در دادسرا و محاکم قضایی و ماهیانه بیش از ۳۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف شهرستان تیران و کرون بررسی می شود.

وی افزود: ۵۰ درصد از پرونده های حقوقی شوراهای حل اختلاف شهرستان تیران و کرون منجر به صلح و سازش می شود که این شهرستان موفقیت های خوبی در صلح و سازش و کاهش میزان پرونده های کیفری دارد.

رییس دادگستری شهرستان تیران و کرون توجه به آموزه های اسلامی، همدلی بین مردم و رعایت حقوق شهروندی در این شهرستان را حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: مردم شهرستان تیران و کرون در رعایت قوانین و مقررات و حفظ ارزش های اسلامی همواره پایبند هستند و به همین دلیل پرونده های کیفری در این شهرستان آمار کمی دارد.

وی با اشاره به تشکیل پرونده های ورشکستگی و معاملات اقتصادی در دادگستری این شهرستان خاطرنشان کرد: معاملات شفاهی و عدم مکتوب سازی سمن معامله و همچنین اعتماد بی جا به بنگاه ها و فروشگاه ها منجر به افزایش پرونده ها در این حوزه شده است.

قربانی ادامه داد: رعایت اصول قولنامه نویسی و انجام معاملات اقتصادی در کاهش پرونده های قضایی و گرفتاری اقتصادی مردم لازم است که با وجود ادله و قراردادهای صحیح مالباختگان قادر به دفاع از حق و حقوق خود خواهند بود.

کد خبر 349416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.