هتل ۱۰۰ درصد دوستدار محیط زیست؛ رکوردی جدید در دبی

هتل‌های سازگار با محیط زیست در سراسر جهان از جزایر پلینزی فرانسه گرفته تا آلپ سوئیس در حال گسترش است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اما این تنها کشورهای غربی نیستند که پا به پای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای داشتن محیط زیست پاک تر گام بر می‌دارند، بلکه کشورهای خاورمیانه نظیر امارات امروزه به عنوان رقیب جدی برای سایر کشورها در این زمینه شناخته می‌شود. دبی یکی از کشورهایی است که در حال حاضر اقدام به ساخت اولین هتل کاملا سازگار با محیط زیست کرده است. دبی، شهر پایدار، یکپارچه و دوستدار محیط زیست اقدام به ساخت نخستین هتل دنیا با امکان تأمین ۱۰۰ درصدی انرژی مورد نیاز توسط انرژی خورشیدی کرده و توانسته حمایت عده زیادی از دوستداران محیط زیست را به دست بیاورد.

جزئیات هر ۱۴۳ اتاق این هتل به نحوی طراحی شده که در تمامی سطوح پایداری محیط زیستی خود را حفظ می‌کند؛ بدین معنا که تمامی امورات داخلی هتل به شیوه ۱۰۰ درصد Eco-friendly  انجام می‌شود. به عنوان مثال تمام زباله‌های ایجاد شده در هتل کاملا بازیافت و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای رفت و آمد و جابه جایی مسافران این هتل در سطح شهر، یک اتوبوس شاتل (رفت و برگشتی) خورشیدی نیز در نظر گرفته شده است. نکته جالب دیگر اینکه به منظور تامین غذای مهمانان، کافه و رستوران‌های هتل، مواد مورد نیاز خود را از باغ های آلی (ارگانیک) به دست می‌آورند و به این ترتیب از ورود هر نوع ماده‌ای که به محیط زیست آسیب برساند جلوگیری می‌شود.  

حال باید بدانید که ساخت این هتل تنها گام دبی در راستای دستیابی به عنوان پایدارترین شهر زیست محیطی نیست. دبی با همکاری بزرگترین گروه هتلداری جهان (IHG)  و شرکت Diamond Developer قصد دارد تا از تجربیات مهمانپذیری ۶۲ هتل سراسر جهان در انجام این پروژه بهره مند شود.  پاسکال گووین افسر ارشد بخش بین المللی (IHG) با اظهار امیدواری درباره حضور مسافران مختلف با سلایق متنوع پس از اتمام این هتل اعلام کرد که انتظار می‌رود افراد علاقمند به کسب تحربیات جدید و دوستداران محیط زیست از این هتل استقبال به عمل آورند.

لازم به ذکر است که ساخت این هتل تنها گام دبی در راستای دست‌یابی به عنوان پایدارترین شهر محیط زیستی نیست. این کشور همچنین اقدام به ایجاد شهر دوستدار محیط زیست با ظرفیت  ۳۰۰۰ ساکن کرده است که پس از تکمیل، اولین شهری در دبی خواهد بود که با استفاده کامل از انرژی خالص خورشیدی اداره می شود. مرحله اول طرح توسعه این شهر که به آن عنوان "شادترین شهر دبی" نیز نسبت داده شده به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله ساختمان سازی است. کاشت ۱۰ هزار رأس درخت و تأمین  ۱۰ مگاوات ساعت برق خورشیدی عاملی است که سبب می‌شود ساکنان این شهر هرگز آلودگی و تاریکی را تجربه نکنند.

علاوه بر این با توجه به نقش غذا در سلامتی، مردم از محصولات ارگانیک کشت شده در مزارع این شهر بهره خواهند برد و برای امور درمانی نیز بیمارستان‌ها و کلینیک‌های طب سنتی برای خدمت رسانی به مردم آماده هستند. طراحان این شهر به منظور جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان، در سرتاسر نقاط شهر ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه الکتریکی و همچنین مراکز تفریحی و سرگرمی همچون سوارکاری تعبیه کرده اند. فارس سعید، مدیرعامل شرکت Diamond Developer با اشاره به ایجاد محیطی سالم، جامعه‌ای با ثبات و زندگی مقرون به صرفه برای بیش از ۳۰۰ خانواده اعلام کرد فاز دوم این شهر  با ساختن هتل Indigo آغاز می‌شود و پیش به سوی زندگی پایدار پیشرفت خواهد کرد.

کد خبر 349407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.