۵۰ زیست‌بان آستانه، کوه صفه را پاکسازی کردند

۵۰ نفر از زیست بانان آستانه اراک صبح امروز با همکاری شهرداری اصفهان کوه صفه را از آلاینده‌های زیست محیطی پاک‌سازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از زیست‌بانان آستانه اراک صبح امروز با حضور در تفرجگاه صفه در کنار کوهنوردی این تفرجگاه را از هر گونه آلاینده زیست محیطی به وِیژه زباله‌ها پاکسازی کردند.

میلاد غلامی، مدیرعامل انجمن زیست‌بانان آستانه استان مرکزی که به عنوان سرپرست این تیم امروز در منطقه تفرجگاهی صفه حضور یافتند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به فعالیت سه ساله این تیم در حوزه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: این تیم در قالب سمن دوستدار محیط زیست فعالیت دارد و طی سه سال اخیر در استان مرکزی فعالیت داشته و نخستین فعالیت خارج از استانی خود را در کوه صفه انجام داد.

وی با بیان اینکه اساسنامه این تیم در خصوص پاکسازی، نگهداری و حفظ محیط زیست نوشته شده و آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیز در این اساس‌نامه تاکید شده است، افزود: علاوه بر اقدامات مختلف در ایام سال جنگل کاری، بذرکاری، نهال کاری بلوط و حفظ و حراست از جنگل‌های بلوط استان مرکزی از اقدامات مهم این انجمن بوده و هرگونه اتفاقی که در طبیعت اعم از آتش سوزی‌ها و تخریب محیط زیست رصد و پیگیری شده است.

مدیرعامل انجمن زیست‌بانان آستانه استان مرکزی توسعه صنعت در استان‌های صنعتی همچون اصفهان و مرکزی را غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: صنعت را نمی‌توان از دنیای توسعه یافته امروز حذف کرد اما باید فعالان محیط زیست به گونه‌ای عمل کنند که مسئولان صنایع نسبت به محیط زیست حساس شوند تا نسبت به کاهش آلایندههای ناشی از فعالیت صنایع اقدام کنند.

وی در خصوص صنایع آلاینده محیط زیست در استان مرکزی و اقدامات مشترک این گروه زیست محیطی با مسئولان این صنایع گفت: تفاهم‌نامه‌هایی را با دو صنعت پتروشیمی و پالایشگاه شازند که از صنایع آلاینده بوده‌اند به امضا رسانده و آنها را ملزم به حمایت از محیط زیست کردهایم.

غلامی با بیان اینکه درصدد اجرای اهداف حمایت از محیط زیستی خود در تمام کشور هستیم، ادامه داد: بر این اساس با همکاری شهرداری اصفهان در نخستین گام در اقدام خارج از استانی اصفهان و پس از آن نیز تهران را مورد هدف قرار داده‌ایم.

وی با تقدیر از فعالیت انجمن‌های محیط زیستی اصفهان افزود: استان اصفهان هم همچون استان مرکزی یک استان صنعتی و تاریخی است که باید از صنایع به عنوان اسپانسر و حامی محیط زیست و میراث فرهنگی استفاده کرد. تاکنون اقدامات محیط زیستی خوبی در اصفهان انجام شده است و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه قابل تقدیر است.

کد خبر 349354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.