مدیریت واحد شهری، بروکراسی ها را از میان بر می دارد

لنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: مدیران دولتی و نهادهای عمومی همچون شهرداری ها در استان اصفهان باید به سمت تقویت حضور بخش خصوصی آن هم متناسب با فرصت های موجود حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، علی مقدس زاده در آیین تکریم و معارفه شهردار فولادشهر با بیان اینکه امروز به دلیل شرایط اقتصادی عمومی کشور مدیران اجرایی استان اصفهان و شهرستان های آن باید با نگرشی جدید به مسایل و موضوعات نگاه کنند، اظهار کرد: در حوزه مدیریت های دولتی تا به امروز شاهد مدیریت هزینه بوده ایم، اما با توجه به بودجه سال ۱۳۹۷ باید توجه داشت دولت تمرکز خود را برای اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی به سمت استفاده از منابع مالی بخش خصوصی معطوف کرده است و بر همین اساس مدیران دولتی و نهادهای عمومی همچون شهرداری ها در استان اصفهان باید به سمت تقویت حضور بخش خصوصی آن هم متناسب با فرصت های موجود حرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن رسیده که از قالب‌های خشک درآمدزایی سنتی خارج شویم، افزود: سیاست های درآمد و هزینه در مرکز استان اصفهان تدوین و به صورت برنامه های عملیاتی به شهرستان های استان ارایه خواهد شد و این مهم از اتفاقات جدید و میمونی خبر می دهد چرا که با برنامه ریزی های انجام شده از مدیریت هزینه به سمت مدیریت هزینه و درآمد کوچ خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری به عنوان نهاد عمومی فاقد منابع دولتی است بر همین اساس مدیران شهری باید درآمد کسب کرده و درآمد حاصل شده را در پروژه های شهری و هزینه های جاری شهرداری خود هزینه کنند و خوشبختانه امروز این نوع مدیریت درآمد و هزینه در حال تعمیم در سازمان های دولتی استان اصفهان است.

وی ادامه داد: امروز شهرداران برای هماهنگی انجام یک پروژه عمرانی باید با تمامی سازمان ها و نهادها مذاکره کرده و انرژی خود را صرف انجام مسایلی چون اخذ مجوز و... کنند و این در حالی است که اگر مدیریت شهری به مدیریت واحد شهری تبدیل می شد نیاز به چنین صرف زمان نبود و به راحتی بسیاری از کارها انجام می شد.

مقدس زاده اضافه کرد: مدیریت شهری تفاوت های بسیاری با دیگر نهادها و سازمان ها دارد چراکه بسیاری از مدیران کل وظایف تعریف شده ای در حوزه فعالیت خود دارند، اما مدیریت شهری مجموعه ای از موضوعاتی است که در قالب آن شهردار باید خدماتی چون زیباسازی، فضای سبز، مسایل عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و... را به مردم ارایه کند و این مهم باعث تفاوت نوع مدیریت شهری با مدیریت های اجرایی و سازمانی دولتی می شود.

وی شورای شهر را پارلمان محلی دانست و عنوان کرد: شهرداران با پدیده ای تحت عنوان شورای شهر مواجه بوده و هستند که به عنوان نهادی عمومی سیاست گذاری های لازم را برای موضوعات اجرایی شهرداری انجام می دهند و در آغاز فعالیت این پدیده جدید در دهه ۷۰ به دلیل آنکه وظایف شوراها به درستی تبیین نشده بود شهرداری ها و شوراهای شهر در برخی نقاط کشور با چالش هایی مواجه بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه شوراهای اسلامی به واسطه تجربه هایی که کسب کرده اند امروز به بلوغ فکری و فرهنگی دست پیدا یافته اند و جایگاه شورا و شهرداری را به خوبی می دانند و بر همین اساس به نقش نظارتی و سیاست گذاری خود می پردازند.

وی افزود: بروکراسی حاکم بر ادارات استان اصفهان یکی از مشکلات استان بوده و مدیران شهرستان‌ها باید بدانند ماده، بند و تبصره‌های قانون را تفسیر منطقی کنند و از این منظر به بندها و تبصره‌ها نگاه شود که یک کار باید انجام شود و سرمایه‌گذار را باید حمایت کرد.

مقدس زاده تصریح کرد: رویکرد استاندار اصفهان نیز کاهش بروکراسی اداری حاکم بر استان بوده چراکه به دلایل مختلف همچون بروکراسی اداری و عدم توجه به عنصر زمان در پروژه‌ها با روند هزینه فراوان و راندمان کم مواجه هستیم و راندمان، متناسب با هزینه‌ها نیست و قطعا با تغییر نگاه مدیران به اجرای پروژه‌های عمرانی می توان میزان بهره‌وری را افزایش داد.

کد خبر 349322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.