آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی آمریکا است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ علیه کشورمان، گفت: آغاز جنگ با ایران به معنای نابودی تمام امکانات آمریکا است و پایان جنگی که این کشور آغاز کند را ما ترسیم خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، سردار قاسم سلیمانی روز پنجشنبه در یادواره شهدای عملیات رمضان، خطاب به رییس جمهوری آمریکا اظهار کرد: بیایید، ما منتظرتان و مرد این میدان هستیم؛ شما می دانید این جنگ به منزله نابودی تمام امکاناتتان است.

وی ادامه داد: بنابراین نباید به ملت ایران و رییس جمهوری این کشور اهانت کنید؛ بدانید چه می گویید و از گذشتگان بپرسید و از تجربه آنها بهره ببرید.

سردار سلیمانی اظهار کرد: در داخل آمریکا موسسات مطالعاتی فراوانی هستند که موضوعات را بررسی و مطالعه کرده و مسائل را به رییس جمهوری کشور متبوعشان گوشزد می کنند.

وی با بیان اینکه ما را تهدید به کشتن نکنید چرا که ما تشنه شهادتیم، گفت: امروز شما منافقان و ضد انقلاب که زباله بیرون ریخته ملت ایران هستند را جمع می کنید و به آنها دل بسته اید. آیا آمریکا این است؟ یا یک زن ولگرد را شبکه به شبکه می چرخانید و به این فرد دل بسته اید؛ این همه توان شماست؟ اشتباه بزرگی می کنید چرا که توان و قدرت ایران در منطقه و در جنگ های مختلف را می دانید.

سردار سلیمانی با اشاره به توییت اخیر رییس جمهوری آمریکا که ایران را تهدید به واکنشی تند کرده بود، افزود: شان رییس جمهوری کشور بزرگ اسلامی ایران نیست که جواب ترامپ که ادبیات قمارخانه ای و کاباره ای دارد، را بدهد.

وی اضافه کرد: از این رو بنده به عنوان سرباز این ملت به او جواب می دهم که آیا ما را به اقدامی که در جهان سابقه ندارد، تهدید می کنید، حال آنکه باید از فرماندهان نظامی، سیاستمداران، روسای سازمان های امنیتی و سیا بپرسد که در طول چند دهه گذشته چه کاری توانسته اید انجام بدهید؟

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تو (دونالد ترامپ) ما را تهدید می کنی به اینکه اقدامی انجام می دهی که در جهان سابقه ندارد و ما می گویم که بیش از یک سال و نیم از آغاز دوران ریاست جمهوری این شخص در آمریکا می گذرد و هنوز ادبیات ترامپ همان ادبیات قمارخانه ای و کاباره ای است و با این ادبیات با جهان صحبت می کند.

وی بیان کرد: او هنگامی که با چین، اروپا، روسیه و جهان صحبت می کند انسان احساس می کند که یک قمارباز در حال سخن گفتن است و این شان یک ملت را شکستن است.

سردار سلیمانی گفت: من از این فرد که عنوان می کند کاری می کنم که سابقه نداشته باشد می پرسم که شما که سابقه ای نداری و به علت مشغولیت فکری از پیشینیان خود هم نمی پرسی، بهتر است از فرماندهان نظامی، سیاستمداران، روسای سازمان های امنیتی و سیا بپرسید که حرف های نادانسته بر زبان جاری نکنی؛ شما در طول این ۲۰ سال چه کاری می توانستید که انجام ندادید؟
وی ادامه داد: شما بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر با ۱۱۰ هزار سرباز، هزاران دستگاه تانک، نفربر، امکانات نظامی، صدها فروند هواپیما و بالگردهای جنگی به یک سازمان کم بنیه با ابتدایی ترین سلاح جنگی در افغانستان حمله کرده و جنایت هایی انجام دادید.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی در افغانستان عروسی ها را به عزا تبدیل، روستاها را با خاک یکسان و کشتن مردم را عادی کرده است، افزود: از سال ۲۰۰۱ تاکنون دنیا را با خود بسیج کرده و عنوان کردید هر که با ما نیست با تروریست است، چه غلطی کردید؟

وی ادامه داد: آیا جز این است که امروز به طالبان برای صلح و گفت و گو التماس می کنید؟ جز این است که کشور افغانستان و پاکستان را برای مذاکرات صلح آن هم با یک سازمان تحت فشار قرار دادید.

سردار سلیمانی بیان کرد: شما با یک سازمانی که جزئی از کشور فقیر افغانستان بود چه کار کردید که امروز برای ایران خط و نشان می کشید؟
وی بیان کرد: بهتر است مسائلی را که در سال ۲۰۱۱ بر آمریکا گذشت از فرمانده وقت خود بپرسید که چه کسی نماینده ای را پیش بنده فرستاد و او عنوان کرد که آیا می شود به ما مهلت دهید و از نفوذ خود استفاده کنید که سربازان ما این چند ماه مورد حمله مجاهدین عراق قرار نگیرند تا ما از عراق خارج شویم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: آیا یادتان رفته است که برای سربازان تان در درون تانک‌ها پوشاک بزرگسالان تهیه می کردید؟ حالا امروز کشور ایران را تهدید می کنید؟

وی تاکید کرد: شما وحشتناکترین جنایت ها که در قرون وسطی هم سابقه نداشت در عراق انجام دادید، با تانک وارد خانه مردم شده و اهالی خانه را زیر گرفتید، حادثه زندان ابوغریب را آفریدید که تا ابد ننگ شما است؛ حال مردم ایران را تهدید می کنید.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: شما در جنگ ۳۳ روزه به پشتیبانی از سازمان قلابی صهیونیزم که به مثابه وزنه به پای شما آویزان بوده و غرق تان خواهد کرد، ایستادید و در شهر کوچک غزه جنایت ها و جنگ های زیادی انجام دادید، حال چه کاری توانستید بکنید.

وی اضافه کرد: جز این است که شما تمام شروط حزب الله را در جنگ ۳۳ روزه و همچنین شرط های حماس، جهاد و دیگر گروه های فلسطین را در جنگ های دیگر فلسطین در غزه، پذیرفتید؟

سردار سلیمانی گفت: شما یک جنگ با پشتوانه ۲ هزار میلیارد دلاری را در یمن به همراهی ۲ کشور عربستان و امارات آغاز کردید و همه امکانات فنی، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه پیشرفته ترین تانک ها، هواپیماها و پهپادها را بدون خط قرمز در اختیار عربستان قرار دادید.

وی افزود: این جنگ ۴۰ روزه، چهار سال به طول انجامید و به جز کشتن زن و کودکان چه به دست آوردید؟ دریای امن سرخ را تبدیل به دریای نامن کردید و ریاض و عربستان که یکصد سال خمپاره به آن پرتاب نشده بود، امروز زیر آتش قرار دادید. شما برای ایران خط نشان می کشید؟
سردار سلیمانی گفت: ایران و نیروهای مسلح این کشور نمی خواهد، بلکه من و نیروی قدس حریف شما هستیم؛ بدانید هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم.

وی خطاب به رییس جمهوری آمریکا گفت: من به شما می گویم بدان که در آنجایی که فکرش را نمی کنی ما در نزدیکی شما هستیم؛ در هر کجا که تصور نمی کنی ما در کنار شما هستیم؛ چرا که ایرانی ها ملت شهادت و امام حسین(ع) هستند و حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم.

تضعیف رییس جمهوری خیانت است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: رییس جمهوری ارزشمند و عزیز ایران کلمات ذی قیمت که برخواسته از قلب، وجدان و وجود ملت ایران بود بر زبان جاری کردند و این سخنان بسیار مهم بود و هست.
سردار سلیمانی اضافه کرد: بنده می دانم برخی در کشور تحرک می کنند تا این بیانات را ضعیف کنند و بر علیه این نوع بیانات، گفتار داشته باشند که این کار غلط است.
فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: این نوع گفتار به جامعه ما در برابر عملیات های روانی دشمن وحدت و شجاعت می دهد.
وی گفت: این نوع بیانات شجاعانه و قابل افتخار رئیس جمهوری بر همه جامعه تاثیر گذاشت بنابراین هر کس بخواهد این روش و بیان را تضعیف کند، خیانت می کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: آنچه که از آیات قرآن انسان استنباط می شود این است که شهادت به معنای باختن و از دست دادن نیست بلکه یافتن و به دست آوردن است.

سردار سلیمانی افزود: دلیل شوق به شهادت نیز تلاش برای جاوید ماندن است؛ بر این اساس تفسیر شهادت به معنای خسارت و هلاکت یک تصور انحرافی است.

ی بیان کرد: دلبستگی دنیوی و مستحب نظیر والدین، فرزند و همسر هم نتوانست رزمندان اسلام را از وابستگی به شهادت بازدارد؛ بنابراین تعلقات مهم و ارزشمند خود را فدای رسیدن به درجه شهادت کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: امام راحل به عنوان یک دلسوز و صاحب سیر و سلوک، مدرسه ای را پایه گذاری کرد که این نسل برگرفته از آن مکتب است؛ بنابراین این عصر به عنوان عصر خمینی (ره) نامگذاری شد.

سردار سلیمانی بیان کرد: کسی در جایگاه مسئول تکیه زده است نباید در گزیش افراد خط فکری آنها را ملاک قرار دهد؛ همانگونه که در جنگ سابقه نداشتیم که در این مسائل چپی و راستی بودن فرد مد نظر باشد.


وی اظهار داشت: مسئولان در گزینش افراد ابتدا عنوان می کنند که رهرو چه خطی هستی در حالیکه در جنگ به لیاقت ها و قابلیت ها توجه می شد. اینکه فردی متعلق با رویکرد حزبی و تعلق به یک جریان فکری و دوستی به کار گرفته شود فساد آور است.

سردار سلیمانی افزود: در چنین شرایطی چنانچه به عملکرد مدیری اعتراض صورت گیرد او برای خود یک پوشش امن ایجاد کرده و برخورد با خود را برخورد با جناح، شخصیت و یک گروه نسبت می دهد.

وی مدرک گرایی را نیز نادرست دانست و توضیح داد: داشتن مدرک ارزشمند است اما مدرکی که قابل تبدیل شدن به علم باشد.یک مدیر لایق باید در زمان وقوع بحران ها مبتکر باشد؛ به مثابه امام راحل که در شدیدترین بحران ها بزرگترین پیروزی ها را کسب کردند. همچنین رهبر معظم انقلاب که با اطمینان سخن می گویند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در دل بحران ها، مهمترین فرصت ها وجود دارد، گفت: اگر فرمانده ای در بحران ترسید و عقب نشینی کرد لشگرش متلاشی شده و جبهه او فر می ریزد.

وی تاکید کرد: اینکه اگر پول به حساب واریز شود و بودجه باشد بنده مدیر هستم و اگر نباشد فقط نقش یک فرد که پشت میز نشسته را دارم صحیح نیست. یک مدیر موفق و لایق باید خلاق باشد و بحران را دور بزند و سرکوب کند و بحران را به ضد بحران تبدیل کند.

ولی فقیه به مثابه قرآن ناطق است
سردار سلیمانی با بیان این سوال که وحدت یک جامعه چگونه حاصل می شود، گفت: به جوانان می گوییم، حزب و جناح یک مساله فرعی است و اصل، نظام اسلامی و ولایت فقیه است، بنابراین برای ایجاد وحدت باید جامعه را به اصول متوجه کنیم.

وی ادامه داد: انسان ها و گروه ها می روند و تغییر می کنند پس نباید به آنها دل بست اما اگر این جایگاه به مخاطره بیافتد با جان و دل از آن دفاع می کنیم. اصل اساسی نگهدارنده این نظام ولی فقیه است و ولایت فقیه به مثابه قرآن ناطق است بنابراین هزاران بار جان خود را برای دفاع از آن، فدا می کنیم.

سردار سلیمانی دیگر ارزش ها و اصول حاکم بر نظام را قانون اساسی دانست و اظهار کرد: اگر مدیری نسبت به اصول و ارزش های نظام، کم اعتقاد و بی اعتقاد باشد افراد تحت امر خود را به ناکجا آباد می برد.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جامعه از هجمه هایی که وجود دارد سربلند پیروز خارج شود باید به این اصول توجه جدی شود. ایران در شرایط کنونی با دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌های مختلف، درگیر یک جنگ نابرابر است و می طلبد از تجربیات دفاع مقدس برای عبور از این وضعیت بهره بگیریم.

سردار سلیمانی بیان کرد: حتی افرادی که دیدگاه‌های سیاسی نیمه لیبرالی یا لیبرالی دارند هم قبول دارند مذاکره با دشمن نتیجه ای جز تسلیم ندارد.

منبع:ایرنا

کد خبر 349313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.