۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
طرح "سعدیه" تعیین تکلیف می شود

با دستور استاندار فارس، کمیته ای به ریاست معاون امور عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف برای تملک و تخصیص بودجه های ملی طرح سعدیه تشکیل شد.

به گزارش ایمنا، شهردار شیراز با اشاره به اینکه بافت تاریخی فرهنگی شیراز به خاطر برخی مشکلات از جمله تخریب و فرسودگی بناها از جمعیت اصلی خود خالی شده و افراد دیگری در بافت ساکن شده اند که برخی از آنها مشکلات اجتماعی فراوانی را در این مناطق ایجاد کرده اند.

حیدر اسکندر پور در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری گفت: بافت تاریخی فرهنگی یک ثروت عمومی است که نیازمند احیا و بازآفرینی ارزش هاست اما حل مشکلات اجتماعی آن نیازمند مداخله نهادهای امنیتی و حمایتی است.

وی تصریح کرد: رویکرد مجموعه مدیریت شهری برای باززنده سازی بافت تاریخی فرهنگی، فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری و فرهنگی از طریق  برگزاری رخدادهای هنری در این بافت ارزشمند است.

شهردار شیراز با اشاره به طرح سعدیه گفت: طرح سعدیه در محدوده 30 هکتاری انجام می شود که بخش هایی از تملک این طرح بر عهده دولت و بخش هایی از آن بر عهده شهرداری است.

اسکندی ادامه داد: سال های گذشته شهرداری و دولت به دلایل مختلفی نتوانسته اند تملک ها را به صورت کامل انجام دهند  که نتیجه آن سردرگمی شهروندان است که سال ها در محدوده ۳۰ هکتاری طرح سعدیه نمی توانند ملک خود را نوسازی کنند.

به گفته وی با دستور استاندار فارس، کمیته ای به ریاست معاون امور عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف برای تملک و تخصیص بودجه های ملی طرح سعدیه تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، طرح ساماندهی آرامگاه سعدی و محله سعدیه شیراز با عنوان «از بوستان به گلستان» قرار است از باغ دلگشا در ورودی محور سعدی تا آرامگاه سعدی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، شهرداری شیراز و میراث فرهنگی اجرایی شود.

کد خبر 349276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.