دیابت و پوکی استخوان درمان ایمپلنت را مختل می‌کند

معاون دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ایمپلنت درمان فانتزی و لوکس محسوب نمی‌شود،‌ گفت: استعمال دخانیات و برخی از بیماری‌ها همچون دیابت و پوکی استخوان موفقیت انجام ایمپلنت را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد رضوی در چهارمین همایش بین المللی ایمپلنت‌های دندانی اظهار کرد: موضوع ایمپلنت بسیار گسترده بوده ولی به طور کلی می‌توان گفت که ایمپلنت‌های دندانی نواقص و بی دندانی های زیادی را می تواند برطرف کند.

وی افزود: انجام ایمپلنت می‌تواند برای تمام رده‌های سنی انجام شود همچنین ایمپلنت انواع نواقص فکی و بی‌دندانی‌ها را ترمیم و درمان می‌کند.

قائم مقام مرکز تحقیقات ایمپلنت‌های دندانی دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی اصفهان گفت: بیماران دچار پوکی استخوان، دیابت و افرادی که استعمال زیاد دخانیات دارند انجام ایمپلنت در آنها در درازمدت با موفقیت همراه نیست و اگر این بیماری و مشکلات کنترل شود درمان نیز با موفقیت بیشتری همراه خواهد شد.

وی در خصوص ماندگاری ایمپلنت اظهار کرد: آمار دقیق از افرادی جامعه که دارای ایمپلنت هستند نداریم ولی در مورد ایمپلنت باید توجه داشت اصولی قبل و بعد از ایمپلنت باید رعایت شود تا درصد موفقیت افزایش یابد.

رضوی با بیان اینکه استعمال دخانیات و برخی از بیماری‌ها همچون دیابت و پوکی استخوان موفقیت انجام ایمپلنت را کاهش داده ولی اگر این شرایط نباشد یا رفع شود فرد تا سال‌ها می توانند ایمپلنت را در دهان داشته باشد، ادامه داد: امروزه بیماران زیادی داریم که بیش از دو دهه است که درمان ایمپلنت را انجام داده و مشکلی نداشته‌اند.

معاون دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید براینکه ایمپلنت امروزه یک درمان لوکس و فانتزی محسوب نمی‌شود، گفت: همه اقشار و رده‌های سنی می‌توانند از ایمپلنت بهره مند شوند به ویژه افرادی که در تصادفات یا به دلیل بیماری دندان خود را از دست می‌دهند می‌توانند با استفاده از ایمپلنت زیبایی و سلامتی خود را برگردانند.

گفتنی است چهارمین کنگره بین المللی ایمپلنت‌های دندانی از سوم تا پنجم مرداد ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 349226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.