تجهیزات محیط بانان اصفهان نیازمند به روز رسانی است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نامناسب بودن تجهیزات در اختیار محیط بانان اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که سال‌هاست تجهیزات این محیط بانان به روز نشده و این در حالی است که شکارچیان برای شکار از آخرین تجهیزات به روز دنیا استفاده می‌کنند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ محیط‌ بان از بیش از دو میلیون هکتار از مناطق چهارگانه استان اصفهان حفاظت می‌کنند، اظهار کرد: بیش از یک میلیون هکتار از این مراتع منطقه شکار ممنوع و یک میلیون نیز مراتع حفاظت شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس چرات سازمانی باید حدود ۶۰۰ محیط بان از مراتع حفاظت شده استان اصفهان حفاظت کنند، اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر تنها یک سوم از چارت سازمانی نیرو داریم و این در حالی است که اجازه استخدام محیط بان را نیز نداریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان همچنین به نامناسب بودن تجهیزات در اختیار محیط بانان اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که سال‌هاست تجهیزات این محیط بانان به روز نشده و این در حالی است که شکارچیان برای شکار از آخرین تجهیزات به روز دنیا استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمبود تجهیزات تاکنون آسیب جدی به محیط بانان وارد نکرده است، ادامه داد: این در حالی است که نبود این تجهیزات آسیب‌های فراوانی را به محیط زیست وارد کرده است.

جمشیدیان با بیان اینکه آموزش محیط بانان برای حفاظت بهتر از محیط زیست در دستور کار است، ادامه داد: همچنین اخیراً تجهیزاتی از جمله شوکر و جلیقه ضد گلوله توسط سازمان محیط زیست خریداری و در اختیار محیط بانان قرار گرفته است.

کد خبر 349201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.