ابوظبی؛ شهری پیشرو در  کنترل ترافیک

شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ عربی به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در زمینه کنترل ترافیک محسوب می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این شهر در سال ۲۰۱۶ توانست عنوان "بهترین شهر جهان در توسعه‌ زیرساخت های مدیریت ترافیک" را از سوی موسسه‌ پایش ترافیک TomTom  از آن خود کند. ماموریت شرکت TomTom، کاهش حجم ترافیک برای رانندگان جاده‌ها به همراه ارائه اطلاعات لازم برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در مورد سفر است. این شرکت هلندی در زمینه‌ تولید سیستم های هدایت مسیر، نقشه های ترافیکی و سیستمهای GPS  تخصص ویژه دارد که ۳۹۰ شهر در ۴۸ کشور جهان را به این منظور مورد بررسی قرار می دهد.

کنترل ترافیک ابوظبی توسط شبکه حمل و نقل هوشمند

به گفته ابراهیم مرشد المرار، رئیس بخش امور شهری و حمل و نقل ابوظبی، علت برنده شدن این جایزه بین المللی در سال ۲۰۱۶، پیشرفت‌های چشمگیر امارات متحده عربی در گسترش زیر ساخت‌ها شامل جاده ها و شبکه‌های حمل و نقل است که در آن ها از سیستم حمل و نقل هوشمند استفاده شده است. همچنین استفاده از فن آوری‌های مدرن در زمینه نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک در این میان نقش مهمی داشته است.

رفع مشکل ترافیک ابوظبی در دستان پهپادها

استفاده از یک سیستم مدیریت هوشمند ترافیک مبتنی بر پهپاد، راه حل دیگری است که مقامات امارات متحده عربی قصد دارند برای رفع مشکل ترافیک در ابوظبی به کار گیرند. اجرای این طرح بدین صورت است که پهپادهای Matric ۶۰۰  و  Inspire ۲ بر فراز شهرهای هدف به پرواز درآمده و پس از کنترل وضعیت ترافیکی، اطلاعات مربوط به گره های ترافیکی را برای مراکز تصمیم گیری شهری ارسال می کنند.

جالب است بدانید که مدیریت پهپادها با استفاده از برنامه ای خاص صورت می گیرد، به گونه ای که حمل و نقل پهپادها در سطح شهر و به پرواز درآوردن آنها توسط یک خودروی فورد اف ۱۵۰ صورت می گیرد. این خودروها به عنوان مراکز کنترل موقت پهپادها به کار گرفته شده و تصاویر ویدئویی زنده را از طریق شبکه بی سیم وای  فای دریافت می کنند. پس از آن داده های جمع آوری شده در مرکز کنترل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پیشنهاداتی برای تسهیل وضعیت ترافیکی، مشکلات ناشی از تصادفات و هدایت سریع تر نیروهای امدادی ارائه می شود.

کد خبر 349194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.