منشا بسیاری از مفاسد، تبعیض و کم اثر کردن رای مردم است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: جامعه ایران دارای سلایق گوناگون در سطوح مختلف است، بی‌اعتنایی به این تنوع و تکثر و نادیده گرفتن تسامح و تساهل، بلکه تعمد در انکار آن از جمله مهم ترین عوامل خشم و نارضایتی مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، قاسم میرزایی‌نیکو نطق میان دستور خود را با طرح سوالاتی همچون خانه ات کجاست خدا؟ دست گشاده ات کو؟ کجاست آن امید که به ما قول دادی به مردمان شریفمان که آن را تدبیر کنید؟ ما چرا بداخلاق شده‌ایم؟، آغاز کرد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۱۴۰۰ سال پیش در سرزمین جاهلیت مردی آرام که مهربانترین جهان بود با تمدن‌ها گفت‌وگو کرد، سرآغاز کلامش این بود؛ من برای تمام کردن اخلاق برانگیخته شده‌ام و به مردم یاد داد اصول اصلاحات اخلاق است، مردم سرجایشان هستند در سرما و گرما با موشک و بی برق از شمال تا جنوب نه شرقی و نه غربی هستند، آنها به جمهوریت و اسلامیت آری گفتند، از انقلاب تا جنگ در سازندگی و اصلاحات با بگم بگم، بی برجام جایی نرفتند.

وی افزود: سال ۲۰۰۱ رییس جمهور وقت با ارائه طرحی به نام گفت‌وگوی تمدن ها سالگرد جهان را به نام ایران رقم زد، آمریکای جهانخوار شیطان بزرگ وقتی هیچ غلطی نمی تواند بکند که در داخل خوب عمل کرده و همت کنیم، حصر اصلاح طلبان، نظارت استصوابی، صدا و سیمای تک بُعدی، تک نشانی کردن دانشجو در مرکز نماز تفکر نسل نو، شطرنجی کردن محصلان و نخبگانی همچون سید محمد خاتمی که در بدنه نظام بوده است، برخورد گزینشی با اقلیت ها، فساد فراگیر و سیستماتیک عملا مثل بیماری لاعلاج مصری شده است و البته قصه حصر نافرجام زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و حجت الاسلام کروبی، اما چه باید کرد؟

میرزایی‌نیکو در بیان راهکار عملی برای برون رفت از مشکلات گفت: تنقیح قانون در سیاست داخلی و پایان چند صدایی در سیاست خارجی، حذف دولت موازی غیر پاسخگو با نقش پررنگ بعضی از نهادها که اختیار بی پایان برای خود قائل هستند و همه جا نظارت استصوابی دارند و انسجام در ساختار مدیریت کشور را تحت سیطره دوگانگی تخریب نموده اند، در شرایط فعلی تنها راه مدیریت مدیران کارآمد و اولویت اداره کشور است، منشا بسیاری از جلوگیری از مفاسد، تبعیض، جلوگیری یا کم اثر کردن رای مردم است.

میرزایی‌نیکو گفت: جامعه ایران دارای سلایق گوناگون در سطوح مختلف است، بی‌اعتنایی به این تنوع و تکثر و نادیده گرفتن تسامح و تساهل بلکه تعمد در انکار آن از جمله مهم ترین عوامل خشم و نارضایتی مردم است. شورای نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است، لیکن نتیجه محدودیت فضای تنفس سیاسی و محروم کردن استفاده از ظرفیت شهروندان با کفایت و ملی ولو مخالف و معاند و کاهش اعتماد بوده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازسازی نظام قضایی، زدودن لایه های فساد، قانون گریزی و قانون ستیزی، سیاست زدگی و شفافیت در اطلاع‌رسانی بجای تشکیل ستادهای عریض و طویل وامانده، تغییر در ساختار اقتصاد ملی، توقف دخالت بیجا و حذف بنگاه های حاکمیتی تجدید قوا است که نظارت از طریق مطبوعات مستقل آزاد، پارلمان قدرتمند برآمده از حق احزاب و نهادهای مدنی با گسترش تبعیض و فساد رابطه معکوس دارد.

کد خبر 349130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.