شورای عالی استان‌ها صاحب ساختمان جدید شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران موافقت کردند به مدت چهار سال حق بهره‌برداری ساختمانی در خیابان "بخارست" به شورای عالی استان‌ها واگذار شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی الویری، رییس شورای عالی استان‌ها در هفتاد و هفتمین جلسه شورا طرح دو فوریتی مبنی بر واگذاری حق بهره برداری یکی از ساختمان‌های در تملک شهرداری به شورای عالی استان ها مطابق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها را ارایه داد.

وی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به توافق دولت و مجلس شورای اسلامی مبنی بر واگذاری مرکز تحقیقات استراتژیک به مجلس و از طرف دیگر واگذاری مجلس سنا به مجلس شورای اسلامی، شورای عالی استان‌ها نیازمند ساختمان جدید است که البته ساخت و تجهیز آن چندین سال به طول می‌انجامد.

رییس شورای عالی استان‌ها ادامه داد : با توجه به اقدامات مهمی که شورای عالی استان‌ها در دستور کار دارد از جمله موضوع مالیات ارزش افزوده به عنوان درآمدهای شهرداری‌ها، ضروری است که ساختمانی در اختیار این شورا باشد تا به این امور بپردازد.

الویری افزود: با موافقت شهرداری تهران مقرر شد ساختمانی در خیابان "بخارست" که استفاده خاصی از آن نمی‌شد در اختیار شورای عالی قرار گیرد که البته پیشنهاد دادند دبیرخانه کلانشهرها نیز در آن جا قرار داده شود ولی طبق مصوبه خود شورا واگذاری حق بهره‌برداری ساختمان‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی شهرداری تهران منوط به اخذ مجوز از شورا بوده و طرح این دو فوریت در این راستا است.

وی تصریح کرد: نباید از نظر دور داشت که شورای عالی استان‌ها تا به امروز در بسیاری از موارد منشا اثر بوده از جمله موضوع آقای "سپنتا نیکنام" که از ۷۵ عضو ۶۱ نفر نامه مکتوب به آقای هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشتند و خواستار بازگشت وی به شورای شهر یزد شدند.

به گفته الویری این ساختمان دارای مساحتی بالغ بر دو هزار متر مربع است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طرح دوفوریت نیز از آن جهت بود که تعطیلات تابستانی شورای شهر در راه است و باید هر چه سریعر نسبت به این امر اقدام می‌شد.

وی گفت: در حال حاضر محل مناسبی در اختیار شورای عالی استان‌ها نیست که جلسات خود را برگزار کند همچنان که جلسات هیئت رییسه و کمیسیون‌ها در محل‌های مختلف و جدا از هم تشکیل می‌شود.

در نهایت با موافقت اعضا حق بهره ‌رداری از این ساختمان به مدت چهار سال به شورای عالی استان‌ها واگذار شد.

کد خبر 349129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.