تصویب کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان

سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بحث و گفتگوی بسیار با کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، این لایحه که در جلسه پیشین مجلس شورای اسلامی و با رای اکثریت نمایندگان در اولویت قرار گرفته بود، امروز بعد از  اعلام نظر موافقان و مخالفان با ۱۵۸ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر به تصویب رسید.

نکته قابل توجه در لیست مخالفان و موافقان این لایحه، سخنان نمایندگان عمدتا اصلاح طلب در موافقت با لایحه و نمایندگان اصولگرا در مخالفت با آن بود. برخی از مخالفان مانند حسینعلی حاجی دلیگانی(نماینده مردم شاهین شهر )بر اهمیت مسائل اقتصادی تاکید داشتند و برخی دیگر مانند اصغر سلیمی(نماینده مردم سمیرم) نیز ایرادهای شرعی بر لایحه گرفتند.

با این حال حجت الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی با قرار گرفتن در پشت تریبون از لایحه و لزوم تصویب آن حمایت کرد و معصومه ابتکار نیز به عنوان نماینده دولت با تاکید بر اینکه این لایحه از سوی قوه قضائیه ارائه شده است، آن را مترقی و قابل دفاع دانست و از نمایندگان خواست به آن رای دهند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، افراد زیر ۱۸ سال را در نظر می گیرد، ادامه داد: این لایحه علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد شرعی، شرایط مخاطره آمیز برای کودکان را که می تواند از لحاظ روحی و روانی آنها را تهدید کند، در نظر می گیرد.

ابتکار با بیان اینکه جنبه عمومی جرم در این لایحه به خوبی دیده شده است، افزود: در شرایط کنونی مجرمان بزهکار در موضوع کودکان و نوجوانان به نوعی از قانون فرار کرده و یا با مجازات های کمی مواجه می شوند که تصویب این لایحه می تواند مشکلات را کاهش دهد.

سرانجام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بحث و گفت‌وگوی بسیار با کلیات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان موافقت کردند.

به گزارش ایمنا، لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در ۵۱ ماده و برای پیشگیری از استثمار، سوءرفتار و خشونت علیه کودکان و نوجوانان مطرح شده است.

کد خبر 349106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.