اصناف شهرضا زیر ذره‌بین بازرسی

شهرضا – رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرضا از اجرای طرح ویژه تشدید نظارت و تنظیم بازار در این شهرستان، باهدف ایجاد ثبات در نرخ گذاری و تأمین امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدابراهیم خاتمی امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه ویژه کنترل و تنظیم بازار شهرستان شهرضا، اظهار کرد: دشمن با هدف اعمال فشار بر بخش‌های مختلف کشور، تحریم‌های اقتصادی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی وضع کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن از ایجاد اختلال در نظام اقتصادی و افزایش نارضایتی عمومی است، گفت: مردم انقلابی ایران اسلامی همواره در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند، اما لازم است برای برقراری تعادل بین نیازهای مردم و فعالیت بازار تلاش کنیم.

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرضا با اشاره به دستور سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر اجرای دستورالعمل اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات، تصریح کرد: ایجاد ثبات در بازار، افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم، تأمین امنیت اقتصادی و استفاده از تشکل‌های خصوصی و بسیج اصناف، از اهداف اجرای این طرح است.

خاتمی با بیان اینکه نرخ گذاری کالا و خدمات باید براساس مصوبه هیئت وزیران باشد، تأکید کرد: ثبات نسبی و ممانعت از افزایش بی رویه و خودسرانه قیمت‌ها در شرایط فعلی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مورد انتظار مردم و دولت است.

وی ادامه داد: لازم است با حذف موازی کاری‌ در بازرسی‌ها، زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی را فراهم و از هرگونه احتکار و امتناع از عرضه به قصد گرانفروشی یا ضرر به جامعه پس از اعلام ضرورت عرضه از سوی مراجع قانونی، جلوگیری شود.

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرضا تصریح کرد: هماهنگی لازم با اداره تعزیرات حکومتی شهرستان برای بهره‌گیری از بازرسان و کارشناسان این سازمان در زمان اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار و رسیدگی سریع و فارغ از اطاله دادرسی در خصوص پرونده‌های تخلفات، انجام شده تا حتی‌الامکان به صورت سیار و همزمان با تشکیل پرونده تخلفات، احکام مقتضی صادر شود.

خاتمی با بیان اینکه اصناف و بازاریان شهرضا همواره به رعایت انصاف و عدالت در فروش و ایمان و تقوا مشهور بوده‌اند، تأکید کرد: همه عرضه کنندگان کالا و خدمات موظف به درج برچسب قیمت و صدور فاکتور و رعایت ضرایب سود مجاز هستند و در صورت تخلف از این موارد، احکام قانونی در قالب جریمه، پلمپ و نصب پارچه بر سردر واحد صنفی متخلف، اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گرونه تخلف واحدهای صنفی یا عرضه کننده خدمات، موارد را از طریق بازرسی اتاق صناف شهرستان به شماره ۵۳۲۳۳۳۳۸ یا واحد بازرسی اداره صنعت معدن تجارت شهرضا به شماره ۵۳۵۱۵۳۰۱ و ۵۳۵۱۵۳۰۲ یا مراجعه حضوری به این اداره و شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

رییس اداره صنعت معدن تجارت شهرضا تأکید کرد: بازرسی‌ها با همه ظرفیت ادامه می‌یابد، اما شهروندان به عنوان بهترین ناظران بر عملکرد واحدهای صنفی، می‌توانند تخلفات احتمالی را گزارش و به این وسیله به ثبات اقتصادی شهرستان کمک کنند.

کد خبر 349085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.