تربیت پنج هزار حافظ قرآن در شهرضا

شهرضا - مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن، از ابتدای تیرماه امسال به مدت یک سال در شهرضا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام مجتبی علینژاد عصر امروز در جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا، اظهار کرد: مساجد مهمترین پایگاه‌های اسلامی هستند که در طول تاریخ منشأ تحولات بسیاری شده‌اند.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی سازمان یافته در مساجد را فراهم کرده است، گفت: توسعه فعالیت‌های قرآنی، آموزش احکام و نهج‌البلاغه و ارتقاء آگاهی‌های افراد در زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی، در این مراکز به خوبی قابل انجام است.

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمان تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را صادر کردند، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه متعهد به تربیت یک میلیون حافظ از این تعداد شده است.

علینژاد ادامه داد: در همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم وجود دارد، باید از این موقعیت استفاده و از افراد توانمند برای حفظ قرآن حمایت شود.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، همه هزینه‌های اداره کلاس‌های حفظ قرآن کریم شامل ایاب و ذهاب و حقوق مربیان را پرداخت می کند. 

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا گفت: طرح تربیت پنج هزار حافظ قرآن، از ابتدای تیرماه امسال به مدت یک سال در شهرضا اجرا می‌شود که شامل حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء، سوره‌های متخب قرآن و جزء ۳۰ ویژه کودکان و نوجوانان است.

علینژاد با بیان اینکه بعضی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دارای مربی حفظ قرآن هستند، تأکید کرد: این مربیان در صورتی می‌توانند از مزایای طرح اداره اوقاف استفاده کنند که متعهد شوند در کلاس‌های آموزشی و تربیتی سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت و در آینده با این سازمان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تعداد مربیان حفظ قرآن کریم خانم بیشتر از آقایان است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته ۷۷ مربی خانم و سه مربی آقا در شهرضا فعالیت می‌کردند.

مسئول امور قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا تصریح کرد: فعالان قرآنی شرکت کننده در طرح حفظ اداره اوقاف، از مزایای تشویقی این سازمان نظیر تخفیفات مراکز ورزشی و تفریحی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 349041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.