میدان نقش‌جهان زیر پای ویلچرنشینان

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از تداوم مناسب‌سازی میدان نقش‌جهان برای معلولان و جانبازان خبر داد و گفت: امسال۳۰۰ میلیون تومان از ردیف بودجه مناسب‌سازی در منطقه سه شهرداری اصفهان برای مناسب سازی میدان نقش جهان اختصاص یافته است.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری فراهم‌کردن شرایط مناسب برای استفاده اقشار آسیب‌پذیر از امکانات و اماکن عمومی است، زیرا معلولان، جانبازان و سالمندان حق دارند مانند سایر شهروندان از امکانات و فضاهای تفریحی، تاریخی و گردشگری شهر استفاده کنند.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: مناسب‌سازی و دسترس پذیرکردن فضاهای شهری و اماکن تاریخی‌گردشگری نقش بسزایی در حضور فعال و با نشاط معلولان، جانبازان، سالمندان و کم‌توانان جسمی حرکتی در جامعه دارد.

ابراهیمیان با بیان اینکه شهرداری اصفهان با تشکیل "ستاد مناسب سازی فضاهای شهری" توجه و تمرکز ویژه‌ای به افزایش مطلوبیت فضاهای شهری برای معلولان، جانبازان، سالمندان و کم‌توانان جسمی حرکتی در قالب یکی از سیاست‌های کلان در برنامه راهبردی اصفهان دارد، تصریح کرد: در گذشته با اصلاح کف‌سازی میدان نقش جهان، احداث مسیرهای دسترسی، پیاده راه کردن خیابان‌های سپه و حافظ و جلوگیری از ورود خودرو، شرایط مناسب برای حضور توأم با آرامش شهروندان به خصوص معلولان در این مکان تاریخی فراهم شده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه استانداردها و ضوابط امکان دخل و تصرف در ساختمان‌ها و ابنیه‌های تاریخی به منظور مناسب‌سازی را با توجه به تهدید تخریب و آسیب رساندن به این اماکن ارزشمند منع کرده است، اما مناسب‌سازی محوطه‌های اطراف و مسیرهای دسترسی آنها از الزامات قانونی است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مناسب‌سازی محوطه‌های اطراف ابنیه‌های تاریخی به توسعه پایدار شهر، استقلال معلولان و توانمندسازی افراد کم‌توان جامعه کمک می‌کند.

ابراهیمیان با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیون تومان از ردیف بودجه مناسب‌سازی در منطقه سه شهرداری اصفهان برای مناسب‌سازی میدان نقش جهان اختصاص یافته است، اظهارکرد: قرار است ضمن اصلاح و سرپوشیده‌کردن کانال دفع آب‌های سطحی محوطه چوگان و افزایش ایمنی بازدیدکنندگان، در مرحله اول رمپ و پله روبروی خیابان حافظ احداث و ورودی میدان امام(ره) از سمت پارک توحیدخانه، خیابان سعدی و بازار قیصریه و موانع سنگی اطراف محوطه درشکه‌ها و سنگ‌های شکسته شده داخل میدان از سوی مدیریت منطقه سه و توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی اقدامات مثبت صورت گرفته، موانع و راه‌بندهایی که برای جلوگیری از ورود وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلت‌ها در ورودی بازارها و بازارچه‌ها نصب شده است، همچنان مشکل اصلی معلولان در تردد و دسترسی در میدان نقش جهان است که امیدواریم به کمک مردم اصفهان، رعایت حقوق شهروندان توسط موتورسوران، اعمال قانون در برابر متخلفان و ادامه همکاری مدیریت کلان شهری و شورای اسلامی شهر همچنین تخصیص بودجه‌های تکمیلی در سال‌های آینده بتوان گام‌های موثرتری در این زمینه برداشت.

کد خبر 348989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعيد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    2 0
    بخوانيد، زير پاي موتورسواران!!!