همسایه آزاری در یک قدمی مسکن مهرنشینان

دهاقان- ماه ها و سال هاست با فکر خانه به دوشی شب را به صبح می رسانند و برای رهایی از این سرگردانی با ایجاد کوچکترین شرایطی خود را درگیر کیفیت و زمین و اندازه نمی کند و می داند که باید از این فرصت برای خانه دار شدن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان،معنی خانه دار شدن را افرادی درک می کنند که سال ها رنج مستاجر نشینی را به جان خریده اند و تنها به دنبال سرپناه امنی برای خود هستند، این حاشیه امن برای بسیاری از آرزوهای دست نیافتنی است...

وقتی سوت آغاز ساخت مسکن مهر در دهاقان به صدا درآمد زمین هایی که به دامداران تعلق داشت به ساختمان های چندین طبقه تبدیل شد و عده ای که در آرزوی خانه دار شدن بودند، به هر طریقی که می توانستند پول های خود را در بانک ها سپرده گذاری کردند تا با واریز به حساب مسکن در آنجا سکونت یابند و باقی مانده اقساط خود را بپردازند.

اینکه دامدارانی که در کنار مسکن مهر قرار داشتند، کجا خواهند رفت و تکلیفشان چه می شود دغدغه ای مردمی بود که به تازگی خانه دار شده بودند و مسئولان تنها با گفتن جمله ای پاسخ می دادند «خیالتان راحت آنها از اینجا می روند»، اما هنوز حکایت این همسایگی ادامه دارد.

با وجود اینکه مدت ها است حکم تخلیه از دادگستری به دست دامداران رسیده، اما آنان مقاومت می کنند تا زمین و مکانی به آنها واگذار شود و مسکن مهرنشینان هم از جولان سگ ها، بوی بد علوفه های خشک و زیاد شدن حشرات و... ناراضی هستند «اگر دامداری ها از اینجا نروند، کاش می شد ما از خانه هایمان برویم»

شادی مردم برای خانه دار شدنشان دیری نپایید و نارضایتی از مسکن مهر روز به روز بیشتر شد تا جایی که برخی برای نجات خود از خانه هایشان هنوز اقساط آپارتمان تمام نشده به فکر فروش افتاده اند.

البته در این میان مسئولان نیز اقداماتی انجام داده اند و در جلسات و کارگروه ها همراه با بازدید کارشناسان شبکه بهداشت، فرمانداری، شهرداری، جهاد کشاورزی و... به دنبال راهکاری برای رفع معضل هستند، اما تاکنون هیچ یک از این اقدامات نتیجه ای دربرنداشته است.

رفع مشکل دامداری هاتا پایان هفته جاری

علی اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان دهاقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با متصرفان و مالکان دامداری ها برخوردهایی شده، اظهار کرد: در توافقاتی که با اداره راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد تا زمینی به این افراد واگذار شود.

وی افزود: با توجه به اینکه به دنبال حفظ اشتغال موجود هستیم، تخلیه محل دامداری ها و رعایت حقوق متصرفان باید انجام گیرد.

فرماندار شهرستان دهاقان تصریح کرد: رفع اختلافات بین دستگاه های اجرایی با فرمانداری است و اگر اداره ای از شخصی شکایت کند تنها دادگاه می تواند وارد عمل شود، اما اگر در این موضوع عده ای مدارکی دارند که مالکیت دامداری ها را مشخص می کند، باید واگذاری زمین صورت گیرد.

قاسمیان گفت: از تمامی ادارات خواسته شده تا در مشکل واگذاری زمین را تا پایان هفته جاری رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: دامداری ها قبل از مسکن مهر در این منطقه قرار داشتند و دستگاه های خدماتی نیز امکاناتی همچون برق، گاز و آب به آنها داده اند، اما امروز وضعیت دیگر ی در این منطقه حکم فرماست چراکه افرادی برای سکونت آمده اند و تحمل این شرایط غیر ممکن است و اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید هرچه سریع تر ضمن واگذاری زمین، دامداری ها را تخریب کنند.

مقاومت حتی به بهای جریمه

حشمت الله ثالثی، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهاقان اظهار کرد: با وجود اینکه سه سال قبل به حکم تخلیه دامداران توسط دادگاه صادر شد، اما مقاومت می کنند و همچنان در همسایگی مسکن مهرنشینان قرار دارند.

وی افزود: این دامداران حتی از طریق دادگاه نیز جریمه هایی شده اند، اما مقاومت آنان همچنان ادامه دارد.

برخی دامداری ها هیچ مجوزی ندارند

امیرصفرپور، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برخی از دامداران مجوزی برای واحدهای خود ندارند، اظهار کرد: این افراد حق نگهداری دام ها را نیز ندارند و مقاومت در برابر تخلیه دامداری ها حرکت درستی نیست.

وی افزود: برای تخلیه دامداری ها نیاز به حکم دادگاه است که امیدواریم هرچه سریع تر شاهد این اتفاق باشیم تا تخریب انجام شود.

کد خبر 348978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.