اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی لنجان

لنجان-رییس پلیس راه اصفهان_شهرکرد گفت: امروز باید به سمت تامین زیرساخت ها برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان لنجان حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حق پرست در نشست شورای ترافیک این شهرستان با بیان اینکه سه عامل انسان، خودرو و جاده در بروز حوادث موثر است، اظهار کرد: در راستای ارتقاء ایمنی و کنترل تصادفات باید به این سه عامل توجه ویژه ای داشت.

وی با بیان اینکه برای کاهش تصادفات باید مدیریت ایمنی، امنیت راه ها، تولید خودرو مناسب و آموزش همگانی مد نظر قرار گیرد، افزود: براساس تحقیقات انجام شده علت اصلی اکثر تصادفات عوامل انسانی است، اما نباید فراموش کرد ایمن سازی جاده ها و خودروها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس پلیس راه اصفهان_شهرکرد تصریح کرد: امروز باید به سمت تامین زیرساخت ها برای کاهش سوانح رانندگی در مسیرهای شهرستان لنجان حرکت کرد زیرا یکی از قطب های گردشگری استان اصفهان روستاهای بخش باغبهادران است و به دلیل قرار داشتن برخی از این روستاها در راه های ارتباطی میان استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری، وجود جاده های ایمن در آن از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از نیازها اساسی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در یک ماه اخیر سه فقره تصادف فوتی در مسیر سه راهی سامان رخ داده است، افزود: این مسیر به لحاظ شرایط ایمنی و ترافیکی مورد ارزیابی و بازرسی بیشتر قرار ‌گرفته و پیشنهاداتی برای آرام سازی این مسیر ارایه شده است.

حق پرست تصریح کرد: جداسازی مسیر یک هزار و ۸۰۰ متری با نیوجرسی یکی از راه های کاهش تصادفات در این مسیر به شمار می آید، همچنین نصب سرعت کاه نقش مهمی را در  آرام سازی ترافیکی ایفا می کند زیرا اغلب تصادفات به دلیل عدم رعایت فاصله قانونی و سرعت غیرمجاز بوده است.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه چهار راه زمان آباد یکی دیگر از مسیرهایی است که در آن شاهد تصادفات بسیاری هستیم، اما همچنان متصدی ایمن سازی این مسیر مشخص نشده است.

رییس پلیس راه اصفهان_شهرکرد خاطرنشان کرد: محور سفید دشت از دیگر نقاط حادثه خیز در شهرستان لنجان به شمار می آید که  اقدامات بسیاری در آن صورت گرفته، اما باید با سرعت هرچه بیشتر این مسیر جداسازی شود تا شاهد کاهش تصادف در این مسیر باشیم.

کد خبر 348973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.