شاخصuv  در اصفهان بر روی عدد ۱۰ قرار گرفت

رییس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان اصفهان گفت: شاخصuv در اصفهان بر روی عدد ۱۰ قرار گرفت و ضروری است که شهروندان از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید تا ساعت ۱۶ خودداری کنند.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های سنجش uv در اصفهان دچار مشکل شده و شاخص‌ها بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای اعلام میشود، اظهار کرد: شاخص کنونی سنجش این اشعه در اصفهان بیانگر شرایط بحرانی است و شهروندان به منظور حفظ سلامت خود باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص تابش فرابنفش در اصفهان بر روی عدد ۱۰ است، ادامه داد: استاندارد این شاخص بین عدد شش و هفت قرار دارد و بالاتر از این میزان بیانگر شرایط بحرانی است.

رییس اداره تحقیقات هواشناسی کاربردی استان اصفهان استفاده از کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالای ۶۰، عینک آفتابی و پوشش تابستانی را در شرایط فعلی ضروری عنوان کرد و ادامه داد: توصیه می‌شود همه افراد و به ویژه کودکان از قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید به ویژه در ساعات ۱۰ صبح تا ۱۶ خودداری کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی میشود تا پایان هفته جاری شاخصuv  در اصفهان بر روی عدد ۱۰ و ۱۱ در نوسان باشد.

کد خبر 348946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.