آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع واکسن اجتماعی است

نجف آباد- رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: در حال حاضر هفت کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت نگهداری ۴۰۰ معتاد به صورت شبانه روزی یا روزانه در سطح شهرستان فعال دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، علیرضا قناعتکار در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات کمپ های ترک اعتیاد شهرستان اظهار کرد: نبود قوانین جامع و شفاف در سال های گذشته کمپ های ترک اعتیاد شهرستان را با بعضی مشکلات خاص در مدیریت مواجه کرده بود، اما اکنون سازمان بهزیستی ضمن ابلاغ یک پروتکل کشوری به تمامی این مراکز اجرای دقیق و تدریجی موارد آن را نیز دنبال می کند.

وی از افتتاح نخستین کمپ ویژه زنان نجف آباد در روزهای آینده خبر داد و افزود: سیاست بهزیستی اجرای قوانین با همکاری و تعامل سازنده با کمپ ها است به همین منظور تلاش خواهیم کرد کمترین استفاده ممکن از قوه قهریه را ببریم و در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم که بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از الزامات قانونی در سطح کمپ های شهرستان عملیاتی شده اند.

رییس بهزیستی نجف آباد با بیان اینکه بازدهی نهایی کمپ های ترک اعتیاد پایین است، ادامه داد: در مراکز ترک اعتیاد همه تلاش می کنند تا فرد معتاد بتواند مراحل ترک را پشت سر بگذارد، اما تا شخص خودش انگیزه نداشته باشد، امکان ترک کامل و موثر وجود نخواهد داشت.

وی از آگاه سازی و اطلاع رسانی به موقع به عنوان یک واکسن اجتماعی موثر یاد کرد و افزود: با تلاش های صورت گرفته موافقت اصولی فعالیت دو کلینیک مددکاری اجتماعی در نجف آباد اخذ شده و امیدواریم در سال جاری شاهد آغاز به کار آن ها باشیم.

قناعتکار با تاکید بر گسترش آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج اظهار کرد: در گذشته تصور می شد بروز مشکلات ژنتیکی تنها منحصر به ازدواج های فامیلی باشد، اما کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که تمامی افراد باید به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا با کمترین هزینه ممکن، از بروز بسیاری از مشکلات و تحمیل هزینه های سنگین جلوگیری شود.

کد خبر 348893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.