هر ۵۹ تولد در اصفهان یک نوزاد به اوتیسم مبتلا است

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۸ درصد از فعالیت‌های بهزیستی استان اصفهان برون سپاری شده است، گفت: اکنون ۵۰۰ تا ۸۰۰ پرونده توسط یک مددکار رسیدگی می‌شود که این حجم بسیار وسیعی است و از توان یک نفر خارج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداصغر فیاض ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ۱۰ تا ۱۵ درصد هرجامعه ای را معلولان تشکیل می دهد، اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در کل کشور وجود دارد که ۹ درصد این آمار بالغ بر یک هزار و ۲۰ نفر در استان اصفهان ساکن هستند. 

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان اصفهان را سالمندان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد:  ۲۲ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به آمار ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفری ناشنوایان در استان اصفهان گفت: کمترین آمار معلولان مربوط به نابینایان است که این افراد بیشترین توسعه علمی را داشته‌اند و در بین آن‌ها معلول با تحصیلات دکترا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص ارزیابی معلولیت گفت: معلولان برای تشخیص معلولیت‌های خود به کمیسیون پزشکی مراجعه کرده و کد معلولیت دریافت می‌کنند تا بتوانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود ۲۷ هزار معلول در روستاها گفت: تسهیل گرانی در ادارات بهزیستی مستقر هستند که به محل زندگی معلولان مراجعه کرده و خدمات مورد درخواست آن‌ها را ارائه می‌دهند و این خدمات در منزل به سالمند و بیماران اعصاب و روان هم ارائه می‌شود.

فیاض در خصوص آمار بیماری اوتیسم گفت: در سال گذشته از هر ۶۸ تولد در اصفهان یک نوزاد به اوتیسم مبتلا بود و اکنون از هر ۵۹ تولد یک نوزاد به اوتیسم مبتلا است. بیماری اوتیسم بعد از سالمندی زنگ خطر بزرگی برای جامعه است و باید پیشگیری و درمان لازم در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ مرکز درمان بیماری اوتیسم در اصفهان گفت: تا پایان سال جاری دو مرکز دیگر به این مراکز اضافه می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۸ درصد از فعالیت‌های بهزیستی استان اصفهان برون سپاری شده است، افزود: اکنون ۵۰۰ تا ۸۰۰ پرونده توسط یک مددکار رسیدگی می‌شود که این حجم بسیار وسیعی است و از توان یک نفر خارج است.

کد خبر 348875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.