دولت نباید در طرح های ملی رقیب بخش خصوصی باشد

گلپایگان- عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نباید رقیب بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح‌هایی ملی بزرگ مانند راه‌سازی، جاده سازی، احداث نیروگاه و پالایشگاه باشد زیرا منابع مالی کشور برای احداث طرح‌های ملی بزرگ نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار امروز (شنبه) در نشست با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی کشور مدیران باید جهاد گونه تلاش کنند تا مشکلات مردم رفع شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران به دلیل بروکراسی شدید اداری تمایلی به سرمایه گذاری در اصفهان ندارند، اما در استان کرمان در سال های اخیر شاهد ورود بسیاری از سرمایه گذاران هستیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مأموریت اصلی وزارت کار اشتغالزایی است، گفت: ظرف دو هفته آینده تمام بانک‌های عامل، موظف هستند که پرداخت تسهیلات اشتغال را به کارآفرینان اعلام کنند.

بختیار با بیان اینکه باید تمام پرونده‌های معوق مانده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارسال شود، تصریح کرد: کارآفرینان برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه کنند تا ظرف یک ماه کل منابع فراگیر شهرستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان در مجلس برای پرداخت معوقات بانکی خرد به بانک‌ها پرداخت شده و ۱۵۰ میلیارد تومان منابع بانکی به صندوق برگردانده شده است.

بختیار تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق، ۲۰ درصد از اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای از بودجه کسر و به بخش اشتغال اختصاص داده شده است.

وی گفت: دولت نباید رقیب بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح‌هایی ملی بزرگ مانند راه‌سازی، جاده سازی، احداث نیروگاه و پالایشگاه باشد چراکه منابع برای احداث طرح‌های ملی بزرگ نیست.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بیکاری گلپایگان ۱۴ درصد است، گفت: باتوجه وجود کارخانه های بزرگ در این شهرستان این رقم بسیار بالایی است که تا پایان سال جاری باید نرخ بیکاری تک رقمی شود.

وی با بیان اینکه اشتغال شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارد، افزود: شرایط اشتغال‌زایی در کشور سرعت گرفته است و در همین راستا ۶ هزار میلیارد تومان بودجه به ارائه تسهیلات شغل آفرینی اختصاص یافت.

کد خبر 348841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.