تصمیم گیران وقت پاسخگوی وعده خود باشند

شهردار اصفهان گفت: بخش‌نامه ابلاغی وزارت کشور و استاندار اصفهان، ممنوعیت واگذاری رایگان املاک متعلق به شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی را به صراحت اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز در برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» در مورد مطلبی که در رسانه‌ها مبنی بر عدم واگذاری واحد مسکونی به سهراب مرادی، قهرمان وزنه‌برداری جهان درج شده است، اظهار کرد: این موضوع خلاف واقع و کذب محض است.

وی روال اهدای این خانه در زمان مدیریت شهری سابق را بر طبق نامه و مستندات بر جای مانده این چنین توضیح داد: در زمان شهردار سابق اواخر سال ۹۵ در اتاق بازرگانی پس از قهرمانی سهراب مرادی کلید نمادینی به این ورزشکار داده شد، پس از آن شهردار وقت لایحه‌ای برای اهداء واحد مسکونی به سهراب مرادی تنظیم و به شورای شهر ارسال کرده، این موضوع در شورای دوره چهارم نیز بعد از بحث و بررسی های متعدد تصویب و مانند روند دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر برای تأیید نهایی به فرمانداری ارسال شد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تصویب لایحه در شورای شهر به منزله تایید نهایی نیست، تصریح کرد: فرمانداری لایحه واگذاری واحد مسکونی به سهراب مرادی را مغایر با قوانین و مقرارت و مفاد بخش‌نامه وزارت کشور اعلام کرد، از این رو این مصوبه از سوی فرمانداری تایید نشد.

نوروزی با بیان اینکه لایحه واگذاری واحد مسکونی به سهراب مرادی پس از تایید نشدن در فرمانداری به شورای شهر بازگشته و در نامه‌ای رییس شورای شهر وقت اصفهان نظر فرمانداری را تایید کرده، گفت: قهرمانان المپیک از سرمایه‌های ملی هستند و باید مورد تکریم قرار گیرند، اما بخش‌نامه ابلاغی وزارت کشور و استاندار اصفهان، ممنوعیت واگذاری رایگان املاک متعلق به شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی را به صراحت اعلام کرده است.

وی با اشاره به اهدای نشان شهروند افتخار آفرین توسط مدیریت شهری جدید به این وزشکار برای نخستین بار، گفت: برای حفظ و شأن جایگاه نام آوران و قهرمانان شهر از مسیرهای قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم زیرا روش‌های غیرقانونی را در شان آنها نمی‌دانیم، ضمن اینکه معتقدیم تصمیم‌گیران و مسئولان وقت باید پاسخگوی وعده خود باشند.

شهردار اصفهان  گفت: بر اساس قوانین، واگذاری اموال غیرمنقول صرفا مستند به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حفظ مالکیت شهرداری و یا فروش بر اساس ماده ۱۳ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها و پس از طی مراحل قانونی مربوطه امکان‌پذیر است.

نوروزی تاکید کرد: مجلس باید دست شهرداری‌ها را با تصویب قانونی برای تشویق قهرمان و ورزشکاران باز کند، اما در حال حاضر قوانین و مقرارت اجازه چنین واگذاری را نمی‌دهد.

وی از مجری برنامه خواست که در صورت امکان شهردار سابق اصفهان نیز روی خط ارتباطی با حالا خورشید آمده و از وی در خصوص وعده داده شده سوال شود، اظهار کرد: نباید قولی که در توانمان نیست را بدهیم، امام صادق(ع) نیز به این نکته اشاره کرده و فرمودند: "قولی ندهید وقتی در توانتان نیست، باید همه جوانب در زمان قول دادن رعایت شود."

کد خبر 348821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.