اصفهان به گروه های خونی منفی نیاز دارد

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخایر گروه‌های خونی منفی به ویژه AB- در ذخایر خونی اصفهان کم است و کسانی که دارای این گروه‌های خونی هستند باید بیشتر نسبت به اهدای خون مراجعه کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل گرما میزان مراجعات برای اهدای خون در مراکز انتقال خون استان اصفهان کاهش می‌یابد، اظهار کرد: به صورت میانگین روزانه ۴۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند که در فصل گرما این آمار به ۳۴۰ نفر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نگران ذخیره خون روزانه نیستیم، افزود: اما باید اقدامات مورد نیاز انجام شود تا مردم مراجعه بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بیماران تالاسمی به خون نیاز دارند و  مراجعات برای اهدای خون باید هر روز انجام شود، از مردم درخواست کرد: اهدای خون را فراموش نکنند و سعی کنند در طول سال نسبت به این اقدام خیرخواهانه توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه بین ۳۴۰ الی ۳۵۰ واحد خون برای مصرف به بیمارستان‌ها ارسال می‌شود، گفت: بیماران تالاسمی و مجروحان تصادفات بیشترین دریافت کنندگان ذخایر خونی اصفهان هستند.

زینلی با بیان اینکه گروه خونی O+ بیشترین اهدا کننده را در استان اصفهان دارد، افزود: ذخایر گروه‌های خونی منفی به ویژه AB- در ذخایر خونی اصفهان کم است و کسانی که دارای این گروه‌های خونی هستند باید بیشتر نسبت به اهدای خون مراجعه کنند.

کد خبر 348818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.