دلارها را به خوشگذران‌ها که به دنبال سفر هستند، ندهیم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لازم است تدبیر داشته باشیم و دلارها را به خوشگذران‌ها که به دنبال سفر رفتن هستند ندهیم، نباید چوب حراج را به بیت المال بزنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه نماز جمعه امروز( ۲۹ تیرماه) اظهار کرد: همه را به تقوای الهی توصیه می‌کنم که کلید رستگاری دنیا و آخرت و اسلحه مبارزه با مشکلات مادی و معنوی است. امام رضا (ع) در این باره می‌فرمایند:«هیچ پرهیز و تقوایی بالاتر از ترک گناه نیست که از اصل عبادت نیز بیشتر ارزش دارد.»

وی با بیان این که در دهه کرامت هستیم، افزود: کرامت جزو امتیازاتی است که خداوند به انسان عطا کرده است، لطف خداوند دارای دوام و بقاء است مگر این که خود انسان کرامتش را از میان ببرد. شخصیت و کرامت انسان به قدری بالا است که گناه و خلاف با شخصیت او سازگار نیست. بر همین اساس در دهه کرامت باتوجه به این که خداوند ما را کریم آفریده است، باید توجه کنیم که با گناه کرامت خود را از بین نبریم.

قهرمانانه وارد مذاکرات شویم

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نباید در مذاکر با دشمن ذلیل باشیم، بلکه باید قهرمانانه حاضر شویم. نباید افتخار کنیم که با ابر قدرت های جهان بر سر میز مذاکره نشسته ایم. بسیاری از این دشمنان در یک جبهه فعالیت می‌کنند و دستشان در یک کاسه است.نباید بردگی این ابر قدرت ها را بپذیریم.مشکلاتی که امروز در کشور مشاهده می‌کنیم ریشه در فشار های دشمن و آمریکا دارد.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص روشن بینی آینده، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «من آینده را روشن می‌بینم. روزی را می‌بینم که بیت المقدس پایتخت مسلمین و ریشه های اسرائیل از این منطقه کنده می‌شود.» آنچه که مقام  معظم رهبری می‌گویند بی حساب نیست، ایشان معتقد به بندگی خدایی است که قدرتش فوق همه قدرت ها است و هرکس وارد قلعه بندگی او شد از عذاب او در امان خواهد بود.

آمریکا سادیسم جنایت دارد

وی اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در چند روز اخیر بسیار جالب، کارساز و کار بردی بوده است. ایشان در دانشگاه افسری امام حسین فرمودند؛ صبر و تقوا  باعث می‌شود دشمنان نتوانند در مقابل شما هیچ غلطی بکنند، صبر به معنای در میدان باقی ماندن و خارج نشدن است. اگر بمانید نسل های آینده به قله هایی دست خواهند یافت و انقلاب ریشه دار خواهد شد و دشمن نمی‌تواند آزاری به شما برسانند. کسی که تقوا و صبر پیشه کند خداوند اجرش را ضایع نمی‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: یکی دیگر از سخنان مقام معظم رهبری این بود که فرمودند؛ برخی می‌گویند تسلیم بشویم تا موزی‌گری دشمن ادامه نیابد، چقدر باید کج فهمی داشته باشیم؟ آمریکا سادیسم جنایت دارد و می کوشد خود را کدخدای دنیا قرار دهد. اگر با تحمل و صبر در مقابل مشکلات ادامه دادیم، قطعا بدانید پیروزی متعلق به بندگان مخلص خدا است.

وی تأکید کرد: هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر از مقاومت و در مقابل دشمن ایستادن است. نفرت ملت نیز از آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود. امروز برنامه های دشمن ایجاد شکاف میان ملت و نظام است، فشار های اقتصادی وارد می‌کند تا ملت را از نظام جدا کند، اما ما پیوندمان را با ملت بیشتر و انسجام دشمن شکن خود را حفظ می‌کنیم.

سکه‌ها را به کسانی بدهیم که می‌خواهند ازدواج کنند

حجت الاسلام میردامادی گفت: مردم در سختی و مشکل هستند، به همین دلیل مقام معظم رهبری با تاکید به مسئولان گفتند که به فکر مردم باشید، به فکر آن پدر و مادری که با حقوق کم بازنشستگی فرزندان بیکار دارند؛ چرا که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: "هیچ چیز خطرناک‌تر از فقر نیست. فقر ایمان را ضعیف و عقل انسان را مشوش می‌کند، بلای بدی است که باعث اختلاف و دشمنی میان مردم می‌شود.»

وی با اشاره به وجود فاصله طبقاتی میان مردم، تصریح کرد:دامادی که می‌خواهد ازدواج کند هزینه خرید چند مثقال طلا ندارد، اما فردی دو تن سکه می‌خرد، چه کسی باید با این بی عدالتی ها مبارزه کند؟ چه کسی باید این مشکلات را علاج کند؟ آیا این تدبیر است که اعلام کنیم سکه می‌فروشیم و چوب حراج را به پشتوانه های ارز مملکت بزنیم و عده ای دو تن سکه بخرند؟

حجت الاسلام میردامادی گفت: بیایید اعلام کنید این سکه ها را به کسانی می‌دهیم که می‌خواهند ازدواج کنند. چرا باید پشتوانه ارز مملکت در جیب یک عده آدم محدود برود؟ همه باید دست به دست هم دهیم و از این بی عدالتی ها جلوگیری کنیم.

باید دید قاچاق‌ها به کدام جریان وابسته است

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در رسانه ها می‌گویند کسانی که سکه زیاد خریدند مالیات برایشان می‌گذاریم، لازم است در این زمینه ها تدبیر داشته باشیم و دلار ها را به خوشگذران‌ها که به دنبال سفر رفتن هستند ندهیم، نباید چوب حراج را به بیت المال بزنیم.

وی افزود: مسئولان باید برای رفع این مسائل بیندیشند. ملت ما ملت خوبی هستند و فرزندانشان را برای حفظ این مرز و بوم داده اند، بنابراین باید به آنها نشان دهیم که در صدد برقراری مساوات و عدالت هستیم.

حجت الاسلام میردامادی افزود: مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند که از کالای ایرانی حمایت کنیم، کارخانه های تعطیل شده را راه بیندازیم و جلوی ورود قاچاق را بگیریم. باید دید این قاچاق‌ها به کدام جریان وابسته است و با آن مقابله کرد.

کد خبر 348790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.