شفافیت باشد، اختلاس، گرانی و احتکار از بین می رود

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: یکی از ارکان موفقیت کشورهای توسعه یافته این است که کاملاً شفاف هستند، شفافیت می تواند از اختلاس، گرانی، احتکار و بسیاری مسائل دیگر جلوگیری کند.

اصغر سلیمی در خصوص شفافیت و لزوم آن در کشور به خبرنگار ایمنا گفت: امیدوار هستیم روند شفاف سازی که توسط دولت آغاز شده، در حد شعار نباشد و در عمل آثار و نتایج آن را ببینیم. 

وی افزود: مشکلاتی که این روزها در عرصه اقتصادی پیش آمده مربوط به افرادی است که اطلاعات به روز دارند و از این رانت اطلاعاتی در خرید و فروش خودرو یا واردات اقلامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس تصریح کرد: خیلی از مسائل دیگر که در سطح کلان مطرح است و مشکلاتی در آن حوزه دیده می شود، مربوط به افرادی است که دخیل در امور کشور هستند و امکان  ورود به سایت ها و انجام معاملات برای آنها مهیا است.

وی افزود: دولت برای مبارزه با این رفتار، ابتدا باید از خود و وزارتخانه‌های خود شروع کند.  افرادی که در برخی سازمان‌ها تصمیم‌گیر و سیاست گذار هستند، آنچه می خواهند اجرا کنند را می دانند و ابتدا منافع خود را در نظر گرفته، انجام می دهند و بعد آن را اعلام می‌کنند. این کار  باعث می شود تا مردم با مشکلات بسیار زیادی مواجه و ضرر اصلی را متحمل شوند.

سلیمی در خصوص فواید شفاف سازی گفت: شفاف سازی دارای پیامدها و نتایج بسیار خوبی است؛ یکی از ارکان موفقیت کشورهای پیشرفته و توسعه یافته این است که کاملاً شفاف هستند، هم شفافیت مالی دارند و هم در  سایر سیستم‌های آن‌ها شفافیت وجود دارد و شفافیت می تواند از اختلاس، گرانی، احتکار و بسیاری مسائل دیگر جلوگیری کند.

کد خبر 348774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.