هزار هکتار از اراضی شرق اصفهان زیر کشت گلخانه‌ای می رود

وزیر جهادی کشاورزی گفت: قرار است حداقل هزار هکتار اراضی شرق اصفهان زیر کشت گلخانه‌ای قرار گیرد و به مرور زمان آن را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، محمود حجتی صبح امروز پس از حضور در اصفهان با اشاره به جلسه خود با وزیر نیرو در خصوص کشاورزی مردم شرق اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرار شده است آب با کیفیت و قابل قبولی به این بخش داده شود تا کشت فشرده انجام شود.

وی افزود: قرار است در این طرح مجتمع های گلخانه ای احداث شود و به مرور زمان آنان را توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نبود آب برای کشت برنج افزود: به جای کشت برنج باید محصولات دیگری که ارزش غذایی بالاتری دارند تولید شود.

حجتی با بیان اینکه درصدد تکمیل ۹۵ درصد زنجیره پرورش مرغ هستیم، گفت: این موضوع یکی از مولفه های مهم تولید مرغ است و تحقق آن منجر به ارائه خدمات پیش از تولید، تولید و پس از تولید مرغ می‌شود. در این صورت شاهد بهبود شبکه بازاریابی و توزیع و حذف واسطه‌ها خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی به لزوم برندسازی مرغ نیز تاکید کرد و گفت: با این کار محصول با کیفیت و بی کیفیت برای مصرف کننده قابل تشخیص خواهد بود، البته برای برنج نیز این موضوع صدق می‌کند.

حجتی با اشاره به مزیت پرورش مرغ به صورت مدرن گفت: مرغی که با روش‌های مدرن تهیه می‌شود علاوه بر اینکه بدون میکروب و باکتری است، بسته‌بندی بهتری دارد و بدون نیاز به پاک کردن آماده طبخ است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پرورش مرغ گوشتی عنوان کرد: سیاستی در خصوص توسعه واحدهای پرورش مرغ گوشتی نداریم چرا که امروزه ظرفیت تولید آن بیش از تقاضا است اما در خصوص ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 348726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.