«صفر به یک» کسب و کارهای نوپا

کتاب «صفر به یک» یکی از بهترین کتاب کارآفرینی دنیا است که نکاتی را درباره کسب و کارهای نوپا و چگونگی ساختن آینده ارایه می دهد.

به گزارش ایمنا، کتاب «صفر به یک»، که نخستین بار در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ به چاپ رسید، یکی از معدود کتاب هایی است که با نگاهی موشکافانه به واکاوی مهم‌ترین کانون فناوری جهان، یعنی «سیلیکان ولی»، می پردازد. این کتاب، اندکی پس از انتشار، در صدر فهرست پُرفروش ترین های روزنامۀ «نیویورک تایمز» قرار گرفت.

نویسنده کتاب «صفر تا یک»، یعنی پیتر تیل (Peter Thiel)  نامی شناخته شده در دنیای استارتاپ است. آقای ثیل یکی از بنیان‌گذاران پی پل(وب‌سایت بین‌المللی انتقال پول) و نیز از سرمایه‌گذاران اولیه فیسبوک است.

همچنین ثیل، که خود یکی از برجسته ترین و تأثیرگذارترین شخصیت های «سیلیکان ولی» است، تجربۀ بنیان‌گذاری و راهبری موفقیت آمیز چندین «شرکت نوپای» فناوری را پشت سر گذاشته است. او در این کتاب می کوشد، با سبکی جذاب و خواندنی، ساختار یگانه و جلوه های منحصربفرد شرکت های نوپای فناوری را تشریح کرده و نقش پُررنگ و تعیین کنندۀ این شرکت ها را در شکوفایی اقتصاد غول آسای آمریکا روشن کند.

روی سخن این کتاب با آنهایی است که یکسره رؤیای خلق چیزهای نو و بدیع را در سر می پرورانند، شرکت های نوپا به راه می اندازند، و حاضرند در راه رسیدن به اهداف شان ریسک های بزرگی را پذیرفته و بی امان تلاش کنند. این مسیر،  چالش انگیز و مملو از موانعی است که هرکدام از آنها به تنهایی می تواند یک شرکت نوپا را به زانو درآورده و با ناکامی و شکست روبرو کند. محور اصلی کتاب، متمرکز بر شرح روحیه و خصلت های فردی این کارآفرینان جسور و بلندپرواز است که پایبندی آنها به ارزش آفرینی و خلاقیت و نوآوری، محرک و حیات بخش اصلی شرکت های نوپا است.

این کتاب، که مرجع اصلی یکی از دروس پایه در رشتۀ «مدیریت فناوری» در «دانشگاه استنفورد» است، تصویری خوش بینانه از آیندۀ پیشرفت ارائه می دهد و مسیر تازه ای را برای تجربه های نو و نوآوری می گشاید. گام نخست این مسیر، با طرح پرسش هایی آغاز می شود که خواننده را به سمت جستجو برای ارزش های حقیقی و خلاقانه در کسب و کار هدایت می کند.

کد خبر 348722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.