آرامکو هدف حمله پهپادهای ارتش یمن

تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض هدف حمله پهپادهای ارتش یمن قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یگان پهپادی - موشکی یمن با عبور از همه سامانه‌های دفاعی عربستان، از توان دور برد خود که فراتر از هزار کیلومتر است پرده برداشت. شبکه المسیره اعلام کرد: ارتش یمن با پهپاد دور برد «صماد ۲» پالایشگاه آرامکو را هدف قرار داد. همزمان شرکت آرامکو از آتش سوزی در مخازن پالایشگاه ریاض خبر داد، اما گفت آتش سوزی به علت «یک حادثه عملیاتی» روی داده بود.

در این حال سخنگوی ارتش یمن عملیات پهپادهای دوربرد نیروهای یمنی را آغاز مرحله جدیدی از نبرد بازدارندگی با دشمنان برشمرد.سرتیپ شرف غالب لقمان گفت: در آینده شاهد عملیات غافلگیرکننده یگان پهپادی-موشکی ارتش یمن در مرحله جدید بازدارندگی خواهیم بود.

رییس  شورای عالی انقلاب یمن در صفحه مجازی اش نوشت: پهپادی که به آرامکو در ریاض رسید، پیروزی در جنگ سایبری و نیروی هوایی و پدافند هوایی به شمار می آید و نشان می دهد این عملیات پس از بررسی و مشخص کردن هدف صورت گرفت و بازگشت هواپیماهای شناسایی با اطلاعات و بدون اطلاع رژیم سعودی و حمله مجدد، از هر نظر یک پیروزی است.

محمد علی الحوثی افزود: این پیروزی، سلاح بازدارنده ای است که به دیگر تسلیحات نیروهای یمنی اضافه می شود و علاوه بر این توان یمنی‌ها را در ابداع و توسعه با وجود محاصره و تجاوزگری نشان می دهد. ملت یمن هنوز برگ‌های زیادی در اختیار دارد.

کد خبر 348697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.