بازارچه مشاغل خانگی شهرضا تأسیس می‌شود

شهرضا - رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا از رایزنی‌های انجام شده با شهرداری و بخش خصوصی برای راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری عصر (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان با بیان اینکه براساس قانون ایجاد بازارچه مشاغل خانگی از وظایف شهرداری‌ها است، تصریح کرد: برای ایجاد این بازارچه در شهرضا با شهرداری و بخش خصوصی رایزنی شده است.

وی ادامه داد: مجتمع تجاری باغملی شهرضا برای ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است و برای راه اندازی آن لازم است هریک از دستگاه‌های صادر کننده مجوز مشاغل خانگی، ۱۰ طرح برتر را معرفی کنند.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: در صورتی که همه اقدامات در موعد مقرر انجام شود، بازارچه مشاغل خانگی شهرضا در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

اباذری با بیان اینکه اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان هفت برابر شده است، اظهار کرد: میزان این اعتبارات در سال مالی گذشته دو میلیارد ریال بود که امسال به ۱۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: بررسی و واگذاری تسهیلات به طرح‌های نیازمند اعتباراتی به ارزش تا ۲۵۰۰ میلیون ریال در صلاحیت کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان و بیشتر از این مبلغ در صلاحیت کارگروه استان است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با اشاره به اعتبارات مشاغل روستایی، تصریح کرد: برای کاستن از بروکراسی اداری در این زمینه، مراحل استانی حذف و فرایند بررسی پرونده‌ها و واگذاری اعتبارات در شهرستان قابل پیگیری است.

اباذری با اشاره به طرح کارورزی گفت: تاکنون ۷۵۲ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی واجد شرایط و ۹۷ واحد متقاضی بکارگیری این افراد در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند، اما تنها ۳۰ نفر از این افراد مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه مشوق‌های بیمه‌ای طرح کارورزی ابلاغ شده است، تصریح کرد: شاید هنوز واحدهای متقاضی استفاده از تسهیلات این طرح اعتماد کافی ندارند، بنابراین لازم است جلسات توجیهی و کارگاهی بیشتری برگزار شود.

کد خبر 348690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.