اشتغال بیش از ۳۷۰ نفر با تسهیلات اشتغالزایی در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا از اشتغال ۳۷۳ نفر در این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی اصغر رفیعی نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان، با بیان اینکه میزان اعتبارات مشاغل خانگی شهرضا ۱۴ میلیارد است، تصریح کرد: این تسهیلات در دو بخش مشاغل مستقل و مشاغل پشتیبان به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴۲ درصد اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان جذب شده است، اظهار کرد: در زمینه مشاغل مستقل ۷۳ طرح اشتغالزایی به ارزش ۳۵.۲ میلیارد ریال و در زمینه مشاغل پشتیبان ۱۷ طرح به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تعهد اشتغال شهرستان تا پایان سال مالی گذشته ۴۰۴۷ نفر بوده است، گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در شهرستان در سال گذشته ۲۶۸۰ نفر و در چهارماه نخست امسال ۳۷۳ نفر بوده است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه ۹۰ طرح اشتغال فراگیر از شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده است، اظهار کرد: اعتبارات شهرستان در این بخش ۵۵۵ میلیارد ریال است، اما طرح‌های معرفی شده به ارزش ۹۰۲ میلیارد و ۹۶۳ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اعتبارات این شهرستان در زمینه ایجاد و توسعه مشاغل روستایی، گفت: ثبت نام اولیه برای دریافت این تسهیلات ۲۴۱ نفر بوده است که پرونده ۵۸ نفر از این افراد در دست بررسی است و نه نفر نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

فرماندار شهرضا در ادامه با بیان اینکه اعتبارات شهرستان در بخش مشاغل روستایی ۲۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: آورده بانکی در این زمینه نیز ۲۵ میلیارد ریال بوده است، این در حالی است که ارزش ریالی طرح‌های معرفی شده ۴۹ میلیارد و ۹۷۰ میلیون بوده است.

رفیعی نژاد با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در این شهرستان، اظهار کرد:تعداد ۷۲۵ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۹۷ واحد پذیرنده برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند، اما تنها ۳۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به مصوبه استانداری اصفهان برای ایجاد مشاغل پایدار برای کشاورزان مناطق آسیب دیده از خشکسالی، تصریح کرد: براساس این طرح که با محوریت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بانک ملی و شرکت توزیع برق اجرا می‌شود، تعداد هزار نیروگاه پنج کیلوواتی ایجاد می‌شود.

کد خبر 348688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.