واژگونی، ۵۰ درصد از حوادث ترافیکی اصفهان را تشکیل می دهد

تیران-معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان گفت: واژگونی خودرو در جاده ها  ۵۰ درصد از حوادث ترافیکی جاده های استان اصفهان را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، فرزاد دادخواه در جلسه با مدیران حوزه راهداری شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه بر اساس رصد تصادفات واژگونی خودرو در جاده ها  ۵۰ درصد از حوادث ترافیکی جاده های استان اصفهان را تشکیل می دهد، اظهار کرد: کاهش تصادفات از دغدغه های مدیریت کلان کشور و استان اصفهان است که رصد تصادفات و علت یابی در این راستا انجام می شود.

وی افزود: خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز در رانندگی و عدم رعایت حق تقدم از مهم ترین دلایل تصادفات و واژگونی خودرو در استان اصفهان بوده که ایجاد ایستگاه های ایمنی و سلامت و کنترل رانندگان در جاده ها از طریق دوربین و نیروهای پلیس در کاهش این دسته از تخلفات و حوادث ناشی از آن موثر بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته با برنامه های انجام شده شاهد کاهش پنج درصدی تصادفات فوتی در استان اصفهان بودیم و امسال نیز برنامه ریزی برای کاهش تصادفات در ایام تعطیلات تابستانی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه از عوامل تصادفات جاده ای این استان به شمار می روند، تصریح کرد: ۱۰۹ نقطه پرحادثه در استان اصفهان شناسایی شده که بیش از ۱۰ مورد آن امسال بر اساس رصد تصادفات و بررسی کارشناسان به تصویب رسیده که بر اساس اولویت بندی، رفع حادثه می شوند.

دادخواه اضافه کرد: بیش از ۶۰ نقطه پرحادثه استان اصفهان به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده و باید از طریق ملی بررسی و اعتباربخشی جهت رفع نقاط حادثه خیز آن ها هرچی سریع تر انجام شود.

وی با تاکید بر مشارکت و همکاری بین مسئولان شهرستان با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برای رفع نقاط پرتصادف تصریح کرد: همکاری شهرک های صنعتی در ایجاد گذرگاه، کنارگذر و...  در کاهش نقاط پر حادثه موثر بوده که این همکاری ها با تلاش و پیگیری دهیاری ها نیز برای رفع مشکل راه روستایی هم موثر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان از ایجاد سه زیرگذر دیگر برای جاده های شهرستان تیران و کرون خبرداد و گفت: این زیرگذرها برای شهرک های صنعتی این شهرستان ایجاد می شود که برای احداث این پروژه ها نیازمند همکاری این مراکز صنعتی است.

کد خبر 348687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.