شهر ۸۰ هزار نفری بهارستان بیمارستان ندارد

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان گفت: شهر ۸۰ هزار نفری که با اهداف بلند احداث شده همچنان به دلیل نبود نگاه ویژه فاقد حتی یک بیمارستان است و این چالش مهمترین دغدغه مردم ساکن در بهارستان به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی محبی عصر امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نگاه ویژه به یک شهر ۸۰ هزار نفری وجود ندارد و حتی مجوزی برای احداث بیمارستان در این شهر صادر نشده است.

وی با اینکه دلیل مسئولان برای عدم ارایه مجوز ساخت بیمارستان در بهارستان نزدیکی این شهر با بیمارستان الزهرا(س) است، در حالی که این بیمارستان بسیار پر تراکم، خدمات فرا استانی و فراکشوری ارایه می کند، تصریح کرد: شورای شهر بهارستان در صورتی که مسئولان به میدان بیایند، آمادگی کامل برای همکاری و تعامل در این زمینه را دارد.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان گفت: بهارستان یکی از شهرهای جدیدی است که سال ۶۴ در هیئت دولت تایید و در حال حاضر بر اساس آخرین سرشماری های صورت گرفته با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف شهرهای جدید جذب جمعیت سرریز کلانشهرها است و به همین دلیل باید خدمات ویژه داده شود تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنند، افزود: در حال حاضر جذب این جمعیت اتفاق افتاده، اما پس از استقرار جمعیت نیازهای مردم آنگونه که باید برطرف نشده است.

بهارستان، ایران کوچک

محبی از شهر بهارستان به عنوان ایران کوچک یاد کرد و گفت: در این شهر قومیت های مختلف از ۲۸ استان کشور با  بیش از ۴۰ گویش ساکن هستند، اما امکانات لازم برای شکوفاشدن استعداد نخبگان بهارستان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه شورای بهارستان در دوره قبل ۹ نفره و دوره پنجم ۷ نفره با میانگین سنی ۳۵ سال است، اظهارکرد: در این دوره چهار کمیسیون فنی عمرانی و برنامه ریزی، فرهنگی اجتماعی، خدمات شهری و سرمایه گذاری و گردشگری تشکیل شده تا لوایح ارایه شده از سوی شهرداری به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان با بیان اینکه در سال گذشته قبل از بودجه ریزی برای سال ۹۷ تمام ادارات داخل شهر بهارستان را دعوت و مشکلات را مورد بررسی  قرار داد، تصریح کرد: میزان بودجه ای که سال گذشته برای سال ۹۷ تعیین شد، ۵۷ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان از  این بودجه وصول شده است.

وی گفت: ۱۹ میلیارد تومان از سهم بودجه بهارستان به بخش جاری و ۳۸ میلیارد تومان به بخش عمرانی اختصاص پیدا کرده است.

محبی تعامل شهرداری و شورای شهر بهارستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر مدیریت شهری بهارستان توان مدیریت شهر و ارایه خدمات بهتر به شهروندان را دارد.

وی تاکید کرد: برای شفاف‌سازی هر چه بیشتر امور برای شهروندان، مصوبات شورای شهر بهارستان بر روی سایت اطلاع رسانی شورا قرار می‌گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان با اشاره به موضوع استیضاح شهردار این شهر، گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام مورد تاکید شورای پنجم بود، اما پس از گذشت هشت ماه از آغاز فعالیت شهردار جدید بهارستان، طرح و برنامه ای برای این مهم ارایه نشد و حتی پیمانکاری معرفی نشد، از سوی دیگر موضوع خارج شدن ۱۰ نفر نیروی کار از شهرداری و جایگزینی آنها از افراد غیر بومی مورد سؤال شورای شهر بود که در نهایت فرصتی برای رفع مشکلات به شهردار بهارستان داده شده و شهردار همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آب و هوای بهارستان نسبت به اصفهان که صنایع آن را محاصره کرده، مناسب‌تر بوده و با توجه به اینکه فاصله کمی با مرکز شهرستان و استان دارد و دسترسی شهروندان به مرکز شهر به آسانی امکان‌پذیر است، شهر مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

تشکیل شورای اداری در شهر بهارستان

محبی با بیان اینکه تا یک ماه آینده با همت فرماندار اصفهان، شورای اداری در شهر بهارستان تشکیل می شود تا مسایل این شهربه صورت ویژه پیگیری شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران بیش از میلیاردها تومان درخواست سرمایه گذاری در شهر بهارستان دارند.

وی به دو مدیریتی بودن شهر بهارستان اشاره و اظهارکرد: قانون شهرهای جدید اشاره دارد شرکت های عمران قبل از احداث شهرها مستقر و با برنامه ریزی ها و طرح های تفصیلی شهر را مدیریت و به شهرداری تحویل دهند، اما این اتفاق در بهارستان تحقق نیافت، البته با توجه به اینکه شرکت عمران از منابع دولتی استفاده می کند، می توان به تعامل شهرداری و عمران به دید فرصت نگاه کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان تاکید کرد: بسیاری از افراد دو مدیریتی بودن را مشکل می دانند اما در این دوره با تفاهم نامه ای که انعقاد شده، تعاملات خوبی صورت گرفته و اگر تعامل ها ادامه پیدا کند، قطعاً مثمر ثمر خواهد بود.

وی دیگر مشکل موجود در شهر بهارستان را نبود واحد تقسیمات سیاسی خواند و گفت: در بهارستان برای انجام هر اقدامی باید به مرکز استان مراجعه شود زیرا در این شهر ادارات به صورت کامل حضور ندارند و تنها به صورت نمایندگی و شعبه قرار گرفته اند.

محبی ادامه داد: اداره ورزش و جوانان نیز بدون هیچ ساختمانی تنها یک نفر را بدون مکان، بودجه و اعتبار در بهارستان دارد، ادامه داد: بهارستان تنها یک دبستان دخترانه با ظرفیت ۷۰۰ نفر دانش آموز دارد، هر چند شرکت عمران بهارستان در حال تکمیل دو مدرسه نیمه ساز بوده و به زودی آماده تحویل به اداره کل نوسازی مدارس می شود.

وی دیگر چالش های شهر بهارستان را تصفیه خانه پساب فاضلاب و بوی نامطبوع حاصل از فعالیت یک مجموعه گاوداری در نزدیکی این شهر عنوان کرد و گفت: باید مسئولان بهداشتی برای حل این مشکلات ورود پیدا کنند.

بهره برداری از متروی بهارستان تا پایان دولت یازدهم

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان تاکید کرد: بهارستان در جذب جمعیت موفق بوده است، اما مردم آن مطالبات و دغدغه هایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جمعیت فعال شهر بهارستان را ۳۷ درصد جمعیت ساکن در آن اعلام کرد و افزود: برای افزایش اشتغال در این شهر، صنایع کارگاهی غیرآلاینده در نظر گرفته شد اما پیشرفتی در آن شاهد نبوده ایم.

محبی با بیان اینکه چشم انداز شهر بهارستان را می توان در زمینه شهر الکترونیک، شهر سالم و پاک تدوین کرد، تصریح کرد: اولویت اول فعالیت های شورا و شهرداری بهارستان تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله فرهنگسرای خیابان ایثار، تالار نور، مجموعه ورزشی ذکرخانه که عملیات اجرایی آنها در دروه های گذشته آغاز شده ولی به اتمام نرسیده، است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت ارتقاء سلامت شهروندان، اقدامات تفریحی و ورزشی از جمله راه اندازی جاده سلامت و  مسیر دوچرخه سواری  انجام شده است، اما علیرغم اینکه نیمی از جمعیت بهارستان بانوان هستند، همچنان از داشتن باغ بانوان محروم هستیم و این مهم در دست طراحی است.

رییس شورای اسلامی شهر بهارستان با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری ۷۰ درصد تخفیف به سرمایه گذاران ارایه می شود، گفت: سال گذشته برای رونق ساخت و ساز بسته های تشویقی ساخت و ساز ارایه شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بهارستان مترو در حال اجرا است و تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می رسد.

محبی تاکید کرد: با منطقی کردن عوارض در شهر بهارستان بسترهای لازم برای ورود سرمایه گذاران فراهم شده است.

کد خبر 348684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.