کیفیت بخشی به رفتار معلمان ضروری است

مدیرکل آموزش و پروش استان اصفهان گفت: باید در حوزه کیفیت بخشی به رفتار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که معلمان آینده هستند، برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد تا نتایج آن را در تربیت دانش‌آموزان شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر کمالی صبح امروز ( چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان اینکه معلمان به دلیل اینکه نور علم و دانش را در سطح جامعه گسترش می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: معلمان بایستی کلام ارزشمند اهل بیت را سرلوحه کارشان قرار دهند تا با فضایل اخلاق نیک بتوانند در فضای علم و دانش به تعلیم و تربیت بپردازند.

وی با بیان اینکه به طور یقین اساتید دانشگاه فرهنگیان زحمات زیادی را برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت می‌کشند، افزود: اما می‌طلبد که بر روی کیفیت بخشی رفتار این دانشجویان که معلمان آینده هستند برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد تا نتایج آن را در تربیت دانش‌آموزان شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بهترین پناهگاه برای نجات جامعه در حوزه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، تربیت انسان‌های فکور و خردمند است، اضافه کرد: این مسئولیت مهم بر عهده همکاران در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان است که باید به آن توجه ویژه شود.

تربیت نسل آینده بر عهده دانشگاه فرهنگیان است

همچنین جوادی، مسئول نهاد دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اصفهان در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای حساسیت بالایی است چرا که این دانشگاه دارای جمع مخاطب مؤثری بوده و نظام آموزشی و پرورشی و تربیت نسل آینده جامعه را برعهده دارد .

وی خاطر نشان کرد: جلسات تکریم و معارفه باید برای ما درس عبرت باشد تا بپذیریم که روزی از مسئولیتمان تودیع شده و روزی هم از این دنیا ما را خواهند برد و امید است که هم از این سمت و هم از دنیا خوشحال برویم.

نماینده رهبر در دانشگاه‌ها از افکار منحرف در زمینه انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند

شهرام عروف‌زاد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت شش ساله دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به واسطه ارتباط مستقیم خروجی‌های این دانشگاه با بدنه تعلیم و تربیت انتظارات بیشتری را از مسئولان این دانشگاه دارند.

وی با بیان اینکه جایگاه نمایندگان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به عنوان ناظران و دیده‌بان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد یک فضای معنوی در دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این افراد در اجرای منویات مقام معظم رهبری کمک کننده بوده که این امر یک وظیفه بر دوش این مسئولان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اصلی‌ترین وظیفه نهاد در دانشگاه را حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: ایجاد فضای معنوی در دانشگاه و تعامل با مجموعه‌هایی که در واحد ارزش‌های دانشگاه تلاش می‌کنند، می‌تواند به رشد و بینش سیاسی معلمان و محیط دانشگاهی کمک کند.

وی اضافه کرد: حضور این نهاد در دانشگاه می‌تواند از افکار منحرف در زمینه انقلاب اسلامی و دین جلوگیری کرده و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و هدایت در حوزه تشکل‌ها و فضای دانشگاهی را به خوبی ایفا کند.

عروف‌زاد فضای خوب دانشجویی را یکی از پتانسیل‌های خوب دانشگاه فرهنگیان دانست و گفت: به طور یقین این ظرفیت دانشجویی دانشگاه توجه خاصی را می‌طلبد و توفیق خدمت به گوهرهای ارزشمندی را در این محیط داریم که کار و مسئولیت‌مان را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: امسال بعد از حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ستادی در سازمان مرکزی تشکیل شد و این اتفاق انرژی بیشتری را برای مسئولان در دانشگاه به ویژه نهاد نمایندگی فراهم می‌کند.

کد خبر 348644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.