ایران به جمع ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم پیوست

جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره ۱۵ کشور برتر دنیا از نظر تولید علم قرار بگیرد.

به گزارش ایمنا، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نگاهی به آخرین داده‌‏های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است.

محمدجواد دهقانی افزود: دانشمندان، پژوهشگران و استادان دانشگاه‏‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مانند گذشته توجه، دقت نظر و علاقه‌مندی مقام معظم رهبری را به مسأله مولد بودن و تولیدکننده علم بودن دانشگاه‌‏ها مورد توجه قرار می‌‏دهند و همواره بیانات ایشان را سرلوحه تمامی امور آموزشی و پژوهشی خود می‏‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین هسته اصلی تصمیم‌‏گیری‌های مهم و کلان پژوهشی کشور در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس منویات معظم له است. ایشان در دیدار اخیر خود با اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌‏های کشور که در ماه مبارک رمضان امسال انجام شد؛ دغدغه‏‌های مهم ذهنی خود را تبدیل مصرف‏‌کنندگی علم به تولیدکنندگی علم و همچنین مرجعیت علمی کشور دانستند و به پژوهشگران و دانشگاهیان کشور قویاً توصیه کردند در این زمینه کوشا باشند. گزارش زیر از نمودها و اثرات توجه دانشمندان کشور به بیانات ایشان در خصوص "مسأله تولیدکنندگی علم"  و همچنین "مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران" است.

دهقانی گفت: بررسی و تحلیل جدیدترین داده‌‏های استخراج شده از پایگاه استنادی وب‏گاه علم (WOS) در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در خصوص تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران حاکی از عملکرد منحصر به فرد پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در نیمه نخست سال جاری میلادی است.  نگاهی به آخرین داده‌‏های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی را به خود اختصاص داده است.  همچنین جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره ۱۵ کشور برتر دنیا از منظر تولید علم قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 348561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.