تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای ۵۹ درصد از شهرضایی ها

شهرضا – رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: در حال حاضر اطلاعات ۱۳۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان در سامانه خدمات جامع سلامت ثبت و پرونده الکترونیک سلامت ۵۹ درصد از این افراد تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الله تنهایی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به کمبود متخصص اطفال در بیمارستان شهرضا، تصریح کرد: افزایش دوره دستیاری متخصصان اطفال از سه به چهار سال باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوره طرح پزشکانی که از سالیان گذشته در بیمارستان شهرضا مشغول فعالیت بودند به اتمام رسیده و از سوی دیگر تا سال آینده نیز امکان جذب متخصص جدیدی وجود ندارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا تصریح کرد: پزشکان بخش خصوصی تعهدی به حضور در بخش دولتی و بیمارستانی ندارند زیرا حمایت‌های مالی از آنان در سالیان گذشته مناسب نبوده است.

تنهایی گفت: اطلاعات فردی ۱۳۸ هزار نفر از اهالی شهرستان در سامانه جامع سلامت ثبت شده و برای ۵۹ درصد از این افراد پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی ادامه داد: گروه‌های سنی جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال و سالمندان، کمتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، در حالی که این دوران سنی باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به کمبود پزشک عمومی در این شهرستان، تصریح کرد: رایزنی‌ها برای تأمین این کمبود در شهرستان ادامه دارد.

کد خبر 348509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.