نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می‌کند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: نظام مهندسی در روستاها خلاف قانون عمل می‌کند و در زمینه دوگانگی میان نظام مهندسی و نظام روستایی، نظام روستایی باید بر خدمات فنی نظارت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خانی در نشست مشترک شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه از ۱۸۰ روستای شهرستان اصفهان تنها سه روستا طرح هادی ندارد، اظهار کرد:  طرح بازنگری هادی ۴۱ روستا آماده شده و طرح بازنگری ۲۴ روستا در دست تهیه است.

وی افزود: طرح ۶۸ روستا نیاز به بازنگری دارد و برای بازنگری طرح هادی همه روستاها باید اعتبارات ملی تخصیص یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: سهمیه قیر شهرستان‌ها ۸۰۰۰ تن بوده است که به ۳۱۰ روستا بیش از ۵۰۰۰ تن ارائه شد. البته سه میلیارد و دویست تومان از میزان سهمیه باقی مانده است که در حال پیگیری هستیم.

خانی در رابطه با مشکلات فنی روستایی گفت: طبق مصوبه مربوطه تلاش‌های بسیاری برای اعلام مبلغ‌های شهری کرده‌ایم، این در حالی است که نظام مهندسی خلاف قانون عمل می‌کند و در زمینه دوگانگی میان نظام مهندسی و نظام روستایی، نظام روستایی است که باید بر خدمات فنی نظارت کند.

وی در رابطه با آماده‌سازی مناطق جدید اظهار کرد: باید ببینیم برای انجام تصمیمات چه کنیم، مشکلاتی در شهر ورزنه و شهرک علامه وجود دارد که پیش از این صورت جلسه‌هایی برای حل آنها نوشته شد و طبق آن قرار شد سازمان بنیاد مسکن، سند ملک را طبق قانون الحاق به مردم واگذار کند که این مشکل هنوز حل نشده است.

خانی خطاب به حاضران جلسه گفت: اگر در رابطه با قانون الحاق موافقت دارند، مشکلی بر سر راه وجود ندارد و آماده انجام راه حل‌ها هستیم. البته ورود به حل مشکل از راه اداره راه و شهرسازی راحت‌تر است اما تضمینی برای هزینه‌های صدور سند وجود ندارد.

وی خطاب به نمایندگان شهر کوهپایه گفت: زمینه انجام خدمات را فراهم کنید و به عنوان مجری تغییر کاربری مراحل کمیسیون ماده ۵ را گذرانده تا پس از آن سهم شهرداری‌ها مشخص شود.

کد خبر 348499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.