دانشجویان کارشناسی جدیدالورود ارز دولتی نمی گیرند

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره کارشناسی متقاضی تحصیل در خارج از کشور تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ایمنا، مجتبی صدیقی گفت: تنها دانشجویان جدیدالورود متقاضی تحصیل در خارج از کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزارت علوم، ارز دانشجویی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور بدون هیچ مشکلی و در موعد زمانی مقرر پرداخت می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: پرداخت شش ماهه اول ارز دانشجویی با موافقت بانک مرکزی تا آخر شهریور ماه جاری به اتمام می‌رسد و ثبت نام شش ماهه دوم دریافت ارز دانشجویی نیز به زودی از طریق سازمان امور دانشجویان اعلام خواهد شد.

صدیقی تاکید کرد: دانشجویانی که برای اولین بار برای تحصیل به خارج از کشور اعزام شوند نیز در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند، اما براساس تصمیمات اعمال شده ارز دانشجویی به دانشجویان جدیدالورود دوره‌های کارشناسی پرداخت نخواهد شد.

وی گفت: براساس توصیه‌های صورت گرفته، دانشجویان جدید دوره کارشناسی، باید دانشگاه‌های داخل را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند و تنها دانشجویانی که تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه‌های خارجی مشغول به تحصیل شده‌اند، می‌توانند ارز دانشجویی دریافت کنند.

صدیقی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ارز دانشجویی هر شش ماه یک بار به مبلغ شش هزار دلار به دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور پرداخت می‌شود و دانشجویانی که برای دریافت ارز ثبت نام کرده‌اند، به تدریج برای دریافت ارز مورد نظر به بانک عامل معرفی می‌شوند.

 منبع: ایسنا

کد خبر 348423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.