دبیرجذب هیئت علمی استان اصفهان معرفی شد

امیرحسین علی‌بیگی طی حکمی از وزارت علوم به عنوان رئیس و دبیر جذب هیئت علمی استان اصفهان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم معارفه اعضای هیئت اجرایی جذب هیئت علمی استان اصفهان با اشاره به الکترونیکی شدن تمام فرایند فراخوان جذب هیئت علمی از آغاز ثبت‌نام تا اتمام بررسی، اظهار کرد: پرونده‌های متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی به صورت الکترونیکی است و هیچ فردی به شکل خارج از این سیستم به پرونده‌ها دسترسی نداشته و امکان دخل و تصرف در محتوای پرونده‌ها را ندارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب گفت: به دلیل تسهیل در فرایند جذب اعضای هیئت علمی، استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با اشاره به فعالیت و نظارت ۲۵۰۰ نفر از استادان سراسر کشور در سامانه جذب اعضای هیئت علمی کشور، گفت: جذب اعضای هیئت علمی به صورت متمرکز انجام نمی‌شود و مرکز جذب اعضای هیئت علمی در این زمینه وحدت رویه ایجاد می‌کند، اما مراحل اصلی جذب استادان با دانشگاه متقاضی است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ کرامت متقاضیان تصدی سمت استادی دانشگاه، گفت: احراز صلاحیت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مؤلفه‌هایی دارد که نتیجه کارکرد سه مرجع کارگروه بررسی توانمندی علمی، کارگروه بررسی صلاحیت عمومی و همچنین نتیجه تحقیقات است.

رضوان‌طلب با بیان اینکه به دلیل تسهیل در فرایند جذب اعضای هیئت علمی، استانی شدن فرایند جذب در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته، گفت: فرایند جذب اعضای هیئت علمی کاملاً شفاف و قابل پیگیری است.

امیرحسین علی بیگی، رییس مرکز آموزش عالی شهرضا نیز با اشاره به نقش محوری استاد در نظام آموزش عالی کشور، تأکید کرد: قداست جایگاه دانشگاه و استاد در فرآیند تعلیم و تربیت دانشگاه ایجاب می‌کند که توانمندترین افراد در این سمت به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه مهم ترین رسالت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تربیت نسل جوان آینده سازکشور است، گفت: فرایند جذب اعضای هیئت علمی باید براساس موازین علمی و با در نظر گرفتن تعهد و تخصص افراد باشد و لذا باید جذب آنها با دقت بالا و سرعت و نظم و تدبیر انجام شود.

رییس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به نقش محوری استاد در نظام آموزش عالی کشور، خاطرنشان کرد: قداست جایگاه استاد در فرایند تعلیم و تربیت دانشگاه ایجاب می‌کند که توانمندترین افراد به کار گرفته شوند.

کد خبر 348421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.