تظاهرات در «هلسینکی» همزمان با ورود ترامپ

تظاهرات‌کنندگان در پایتخت فنلاند، همزمان با ورود رییس جمهور آمریکا به این شهر، اعتراض خود را به سیاست‌های ترامپ اعلام کردند.

به گزارش ایمنا، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش داده‌اند همزمان با ورود «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا به شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند، معترضان علیه وی تظاهرات کردند. 

به نوشته پایگاه «تله‌سور»، حدود ۲۵۰۰ تظاهرات‌کننده با تکان دادن پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود؛ «صلح‌آفرین باشید نه جنگ‌افروز»، «از پناه‌جویان استقبال می‌کنیم» و «دوباره حقوق بشر را با عظمت کنیم» اعتراض خود را به سیاست‌های ترامپ اعلام کردند.

ترامپ قرار است امروز (دوشنبه) در هلسینکی با «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه دیدار و درباره مسائل مختلف از جمله ایران، سوریه و اوکراین تبادل‌نظر کنند. ترامپ بامداد دوشنبه وارد این شهر شد.پوتین نیز قرار است امروز به هلسینکی برود.

ترامپ قبل از سفر به فنلاند به انگلستان و اسکاتلند سفر کرده بود. لندن و اسکاتلند در روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده به رییس جمهور آمریکا بودند.

خبرگزاری فارس به نقل از تله‌سور نوشته قرار است امروز(دوشنبه)، همزمان با برگزاری دیدار ترامپ و پوتین، حدود ۱۶ تظاهرات در نقاط مختلف این شهر برگزار شود. شهردار هلسینکی با بیان اینکه این شهر سابقه‌ای طولانی در برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز دارد گفت که درباره این تظاهرات‌ها نگرانی ندارد.

کد خبر 348418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.